بجنورد؛

فعالیت 350 صندوق خرد زنان عشایر در کشور

حدود 350 صندوق خرد زنان عشایر در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه 25 درصد گوشت قرمز کشور توسط جامعه عشایر تولید می شود ، گفت :برای استفاده تمام و کمال از ظرفیت های جامعه عشایر از سال 1388 شروع به تشکیل جامعه عشایر شده که 200 تشکل هم اکنون خانواده های عشایر را تحت پوشش قرار داده اند.

قندالی با اشاره به ممنوعیت صادرات دام زنده تا سال 93 گفت:میزان صادرات از سال 93 تا 95 یک میلیون و 800 هزار راس دام بوده که باعث ایجاد تراز مثبت و ارز اوری به کشور شده است.

رئیس سازمان امور عشایری اظهار کرد: برای نخستین بار فروشگاه اینترنتی محصولات عشایر راه اندازی شده است که تاکنون با استقبال خوبی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اسکان عشایر سیاست کاملا داوطلبانه است ، افزود:90 هزار خانوار عشایر در کانون های خودجوش اسکان پیداکردند.

قندالی در خصوص بیمه دام گفت: سال گذشته 28 درصد دام های کشور بیمه بوده است.

محمد رضا قلی پور نیز در این نشست گفت:براساس آمار ارائه شده، 67 درصد عشایر استان باسواد هستند که این آمار 4 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 168 آموزشگاه سیار عشایر در استان داریم ، افزود: قرار است برای ایجاد 21 کانکس سیار مدارس تامین اعتبار شود.

قلی پور با اشاره به آغاز کوچ عشایر از دو روز گذشته گفت: 5 هزار و 331 خانوار در حال کوچ هستند که از مراوه تپه ، گنبد کلاله، راز و مانه و سملقان عبور می کنند.

وی با تاکید بر اینکه دامپزشکی استان در گلوگاه ها مستقر شدند گفت:بیش از 95 درصد عشایر استان نسبت به واکسیناسیون دام خود اقدام کردند تا هنگام عبور از روستاها ، دام روستاییان آلوده نشود.

قلی پور افزود: هماهنگی لازم برای ایجاد امنیت عشایر و استقرار موقت آنها با نیروی انتظامی و دهیاری ها انجام شده است

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.