سمنان؛

امدادرسانی هلال احمر به 24 حادثه در سمنان

از این موارد هشت مورد حادثه جاده ای، ۱۴مورد خدمات حضوری، یک مورد سیل و آبگرفتگی، یک مورد حادثه شهری را شامل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛
علی یحیایی معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان گفت: از این موارد هشت مورد حادثه جاده ای، ۱۴مورد خدمات حضوری، یک مورد سیل و آبگرفتگی، یک مورد حادثه شهری را شامل می شود.

علی یحیایی با بیان اینکه هلال احمر در چهار مورد رهاسازی نیز امداد رسانی کرد، افزود: ۱۱۲ نفر در حوادث یک هفته اخیر دچار حادثه شدند که باید گفت در مجموع حوادث ۱۶ نفر اسکان داده شدند و ۷۷ نیروی عملیاتی در این حوادث حضور داشتند.

وی با بیان اینکه۷۰ نفر در حوادث جاده ای حادثه دیدند اظهار داشت: آمار بالای حوادث جاده ای نشان از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان حکایت دارد که باید با رعایت سرعت مطمئن و با هوشیاری و تمرکز در محورهای استان تردد کرد و در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی در اولین پایگاه استراحت و سپس طی مسیر کرد.

یحیایی میانگین زمان حضور در صحنه عملیاتی را هشت دقیقه اعلام و تصریح کرد: نیروهای هلال احمر بلافاصله بعد از تماس های مردمی با شماره ۱۱۲در محل حاضر و امداد رسانی را انجام می دهند که باید توجه داشت مردم  در صورت داشتن هرگونه مشکل می توانند یا به صورت حضوری در پایگاه ها مراجعه و یا با تماس تلفنی نیروهای امداد و نجات را در جریان حادثه قرار دهند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه در مجموع حوادث استان متاسفانه یک نفر جان باخت، افزود: از مجموع حوادث هفته گذشته یک نفر فوت شد که نشان می دهد اندکی صبر و شکیبایی و هوشیاری می تواند از بروز حوادث تلخ این چنینی جلوگیری کند و همچنین از گروه های کوهنوردی تقاضا داریم در این ایام سال که در کوهستان با مه گرفتگی و سیلاب های ناگهانی مواجه هستیم قبل از حرکت هلال احمر را در جریان صعود خود قرار داده و از استقرار در رودخانه های فصلی به شدت امتناع کنند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار