گیلان؛

تقدیر از کارگران و کارفرمایان نمونه

مراسم قدردانی از جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه گیلان در آستانه فرا رسیدن روز کارگر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با تاکید بر تکریم کارگران  گفت: کارگران در چرخش چرخ های اقتصادی کشور نقش اساسی برعهده دارند.

 حجت میرزایی افزود: همه باید برای فراهم کردن امکانات لازم از قبیل مسکن و افزایش حقوق و دستمزد و رفاه اجتماعی آنان قدم بردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل گفت:  کارگر و کارفریان 2 مقوله وابسته به هم هستند.

محمود ایزددوست افزود: کار با تلاش و سرمایه گذاری مدیران شکل می گیرد و مدیران نیز برای رسیدن به اهداف اقتصادی به وجود کارگران نیازمندند.

استاندار گیلان هم در این مراسم گفت: پارسال برای بهبود فضای کسب و کار و رونق واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد 720 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی قرار گرفت.

محمدعلی نجفی افزود: اگرچه گیلان از لحاظ کاهش نرخ بیکاری در کشور جایگاه مناسبی را به دست آورده است اما این به معنای برطرف شدن بیکاری در این استان نیست و هنوز هم کارگران زحمتکش ما از لحاظ وضعیت معیشتی، مسکن و حقوق و دستمزد مشکل دارند که باید برای برطرف شدن ریشه ای مشکلات آنان قدم  های اساسی برداشت.

وی با اشاره به ورود بیش از 7 میلیون گردشگر در ایام نوروز به گیلان تصریح کرد: با فراهم کردن امکانات لازم برای روستاییان و تولید انواع صنایع دستی و صنایع جانبی در روستاها می توان زمینه جذب گردشگر بیشتر و ایجاد اشتغال پویا در روستاها را فراهم کرد.
 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.