رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

ارزشهای دینی برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه نهادینه شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید ارزشهای دینی و فرهنگی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی پیش از ظهر شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی به آسیب های پنجگانه اصلی شامل، حاشیه نشینی، سکونتگاههای غیررسمی، اعتیاد، طلاق و فساد اخلاقی اشاره کرد و افزود: با توجه به نقش خطیر سازمانهای فرهنگی  در کاهش و رفع این آسیب های پنجگانه تعامل هایی با وزارت کشور آغاز شده است و با سفر به این استان شاهد اقدامات خوبی در خصوص حل و بررسی مسائل و مشکلات سکونتگاههای غیررسمی در برخی شهرها بودیم.

وی تثبیت موقعیت و جلوگیری از مهاجرت را یکی از راههای حل های گسترش سکونتگاههای غیررسمی بیان کرد  و اظهارداشت: مقابله با آسیب های اجتماعی با ابزار فرهنگی اولویت برنامه های امسال سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: کارکنان سازمان تبلیعات اسلامی سربازان خط مقدم در مبارزه با تهدیدات فرهنگی دشمنان و کاهش آسیب های اجتماعی اند.

وی از طلاق، اعتیاد، بیکاری، مهاجرت، خشونت، خودکشی و فقر به عنوان مهمترین آسیب های اجتماعی در کشور نام برد و تصریح کرد: آذربایجان غربی در حال حاضر جزو استانهای پر خطر محسوب نمی شود ولی باید تلاش شود که آسیب ها اجتماعی در این استان مرزی به کمترین حد ممکن تقلیل یابد.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت وجود نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز بزرگ اسلامی در شهرهای مختلف مرزی و سنی نشین گفت: جمعیت مرز نشین ما با مرزنشینان کشورهای همسایه قرابت دارند، علاوه بر آن وجود برخی جریانات سلفی و تکفیری رسالت وماموریت سازمان تبلیغات اسلامی و اجرای برخی برنامه ها در حوزه های دینی، فرهنگی و اجتماعی را در منطقه مضاعف و سنگین تر می کند.

قربانعلی سعادت ادامه داد: اگر تبلیغات اسلامی درشهرهای مرزی با حساسیت های موجود با عملکرد ضعیف حضور داشته باشد نه تنها تاثیر گذار نخواهد بود بلکه تاثیرات منفی نیز به جا خواهد گذاشت.

سعادت اظهار امیدواری کرد این سازمان با برنامه های قوی و مناسب هم از نظر نیروی انسانی، ساختار پرسنل و هم به لحاظ برنامه های اجرایی در نقاط مختلف علی الخصوص مناطق مرزی و سنی نشین ورود کند و به رسالت خطیر خود برای پیشبرد مسائل انقلاب اسلامی در استان عمل کند.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از صحبت های خود به حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیررسمی در برخی شهرهای استان و نیاز این سکونتگاههای غیررسمی به برنامه های فرهنگی، تبلیغی، دینی و اجتماعی اشاره کرد و نقش سازمانهای فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی را در این راستا موثر و تاثیرگذار عنوان کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و هیئت همراه پیش از ظهر امروز شنبه با استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/م
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.