شهرکرد؛

آغاز آیین‌های جشن و گرامیداشت اعیاد شعبانیه

آیین‌های گرامیداشت و جشن اعیاد بافضیلت شعبانیه با آذین بندی و چراغانی معابر و اماکن عمومی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

قیمت میوه و تره بار در بازار شهرکرد
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با سوم، چهارم و پنجم شعبان المعظم خجسته سالروز میلاد باسعادت و سراسر نور و برکت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار، حضرت ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم (ع) و روز جانباز، و حضرت امام سجاد زین العابدین (ع)، آیین‌های جشن با آذین بندی و چراغانی معابر و سر درب ادارات و اماکن عمومی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

برپایی جشن همراه با تهیه و توزیع شیرینی و شربت و نذورات با شرکت اقشار مختلف مردم در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه سراسر استان، تکریم پاسداران و جانبازان سرافراز، و مراسمات عقد و ازدواج جوانان از برنامه‌های این ایام و اعیاد بافضیلت است.

گفتنی است: حضرت امام حسین (علیه السلام) سومین امام شیعیان جهان و دومین ثمره پیوند آسمانی حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

علمدار کربلا حضرت باب الحوائج ابوالفضل العباس (علیه السلام) نیز در چهارم شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد. پدر ارجمندشان حضرت امام علی (ع) و مادر گرامیشان حضرت ام البنین (س) بود.

ولادت باسعادت چهارمین امام شیعیان جهان حضرت زین العابدین امام سجاد (علیه السلام) نیز در پنجم شعبان سال ۳۸ هجری قمری در مدینه منوره بوده است. پدر بزرگوارشان حضرت امام حسین (ع) و مادر ارجمندشان شهربانو ـ از بهترین زنان عصر خویش ـ می‌باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار