میرسلیم در نخستین همایش مردمی؛

فساد عناصر خود را در سه قوه نفوذ داده است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز فساد در همه دستگاههای اجرایی کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهندس سید مصطفی میرسلیم در نخستین همایش مردمی خود با اشاره به اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری گفت:  ما تربیت شده شهید بهشتی هستیم و در این ٣٨ سال فعالیت یاد گرفتیم چگونه احترام بگذاریم و حرف بزنیم. ما آموختیم میان حرف دیگران نپریم و منظم باشیم.

وی ادامه داد: اگر امروز برای خدمت به میدان آمدیم؛ به اتکاء مطالعات خود برنامه و تدبیر داریم و فقط شعار نمی دهیم. آیا ما پرخاشگری کردیم!؟ آن برادرانی که گاهی به حزب کنایه می زنند باید دقت کنند. شهید بهشتی حزب را عبادتگاه می دانست. در سخن گفتن به حزب تحقرآمیز سخن نگوییم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آنان که امروز به حزب طعنه می زنند یا قانون بلد نیستند و یا نظم ندارند. ما امروز با اتکاء به شرایط کشور و دلسوزی برای نظام وارد صحنه شدیم و قاطعانه تا آخر خواهیم ایستاد.

میرسلیم ادامه داد: امام حسین زمان حرکت از مدینه فرمود که برای اصلاح قیام کردم. این موضوع باید سرلوحه کار ما قرار گیرد. روزی که اصلاح طلبان این نام را برای خود انتخاب کردند من گفتم که این کلیدواژه مقدس است و هر کسی نباید از آن حرف بزند. باید شاگرد امام حسین بود تا بتوان اصلاح طلب بود. زمانی که طیف اصلاح طلب ایجاد شد من به آنها گفتم نیت شما تجدیدنظر طلبی در اصول است و من این را میدانم و شماها باید مراقب باشید. ما قدم گذاشیتم برای اصلاح بر اساس اصول و جان خود را نیز در این راه خواهیم داد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز مفاسد زیادی رخ داده و این اصلا زیبنده ایران اسلامی نیست. ابتدا مفاسد فردی بود که بعدها گروهی و شبکه ای شد و در نهایت نهادینه شده است و این موضوع مبارزه با فساد را سخت کرده. رقم فسادهای امروز میلیاردی است که نشان می دهد شبکه ای در کار است که عناصر خود را در سه قوه نفوذ داده است.

میرسلیم گفت: من اعتقاد دارم که فساد باید ابتدا در دستگاه اجرایی خشک شود. اصل بیت المال در دست قوه مجریه است که وسوسه انگیز است. قوه مجریه باید آماده باشد تا با مفاسد برخورد کند که متاسفانه چنین چیزی وجود ندارد. ما باید پیشگیری می کردیم در حالی که امروز باید درمان کنیم.

وی ادامه داد: کارمندان دولت نباید به عشق کیسه دوختن باشند و باید با اخلاص کار کرده و مقررات را اجرا کنند. ما قائل به نظارت عمومی هستیم و باید مردم را محترم بشماریم. دولت باید خادم واقعی مردم باشد نه فخر فروش به مردم.

میرسلیم خاطر نشان کرد: رئیس جمهور باید مسئول هماهنگ کننده خدمت به مردم باشد. وقتی قوه مجریه درگیر فساد شد آنها حاضر می شوند به دستگاه قضائی رشوه بدهند تا مشکلاتشان حل شود و به این راحتی فساد همه گیر می شود و زد و بند به همه جا کشیده می شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ان شاالله اگر پا در رکاب خدمت گذاشتیم به رئیس قوه قضائیه اعلام می داریم بدون در نظر گرفتن هیچ نسبتی با فساد شدیدا برخورد کنند. با نمایندگان مجلس هماهنگ می کنیم برای ریشه کن کردن زد و بندها و فساد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما خود را به خدا سپردیم و با یاری مردم عزیز آماده هر دشواری و سختی هستیم زیرا اعتقاد داریم ان مع العسر یسرا.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۳:۴۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا؟!؟