بندرعباس؛

تشکیل کمیته رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی

کمیته کارشناسی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی در استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، حجت الاسلام  اکبری رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی هرمزگان گفت: فضای مجازی و نحوه استفاده هر یک از نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان برای تبلیغات انتخاباتی در این کمیته رصد میشود و با هر نوع جرم و تخلف احتمالی برخورد خواهد شد.

وی افزود:براساس قانون، تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از زمان احراز صلاحیت واجدین شرایط از سوی شورای نگهبان تا بیست و چهار ساعت قبل از رأی گیری و آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ بیست و یکم اردیبهشت تا بیست و چهار ساعت پیش از اخذ آراء یعنی ساعت هشت صبح روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه است.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان  گفت: هر نوع تبلیغات پیش از موعد قانونی از سوی نامزدها و هوادارانشان چه در فضای حقیقی و چه از طریق فضای مجازی، جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

 حجت الاسلام  اکبری افزود: تبلیغات زودهنگام و پیش از موعد قانونی،خرید وفروش آراء، تهدید، تطمیع، رأی دادن به نام دیگران و یا با استفاده از شناسنامه اشخاص دیگر، شرکت بیش از یکبار در فرآیند رأی گیری، توهین و تخریب رقبای انتخاباتی، نشر اکاذیب، استفاده غیرمجاز از امکانات دولتی به نفع یا علیه هر یک از نامزدها و فعالیت های انتخاباتی کارکنان دولت در زمان اداری مهم ترین و شایع ترین مصادیق تخلفات و جرائم انتخاباتی است.

حجت الاسلام اکبری افزود: فضای مجازی نیز تابع شرایط و ضوابط قانونی مربوط به فضای حقیقی بوده و ممنوعیت های اعمال شده در فضای حقیقی مشمول فضای مجازی نیز می شود.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی هرمزگان گفت: دستگاه قضایی استان در صورت دریافت هر نوع گزارشی مبنی بر ارتکاب جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی نسبت به قطع ارتباط کانال های فاقد مجوز و یا لغو مجوز کانا لهای دارای مجوز، ،سریع و قانونی اقدام قاطع می کند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.