کاهش ۲۵ درصدی آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم توسعه

پیش بینی شده است در برنامه ششم توسعه ۲۵ درصد کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مولاوردی معاون امور بانوان ریاست جمهوری که برای شرکت در نشست تخصصی امور زنان کشورهای اسلامی به مشهد سفر کرده است دراولین جلسه ستاد هماهنگی امور جوانان در استانداری خراسان رضوی گفت: ما به عنوان یک ستاد هماهنگ کننده عمل می‌کنیم تا عملکرد دستگاه هایی را که در حوزه جوانان مسئولیت دارند پیگیری کنیم.
 
وی افزود: ۱۶۷۳ سازمان مردم نهاد در حوزه‌ی خانواده وجود دارد که درحال حاضر این تعداد به ۲۶۷۰ سازمان مردم نهاد رسیده است.

معاون امور بانوان ریاست جمهوری گفت: ما تلاش کردیم در سه سطح اعتماد زنان و دختران کشور را بالا ببریم اول سعی در بالا بردن اعتماد به نفس بانوان داشتیم.

مولاوردی افزود: در درجه دوم سعی کردیم تا اعتماد دولت را نسبت به توانایی بانوان بالاببریم و در درجه سوم تلاش شد تا شرایطی فراهم شود تا بانوان به دولت اعتماد کنند.

وی افزود: نتیجه این شد که شاهد مشارکت چشمگیر زنان در عرصه‌های اجتماعی بودیم.

معاون امور بانوان ریاست جمهوری گفت: در مسئله‌ی اشتغال زنان ۱۴ / ۹ مشارکت داشتند که نسبتا یک درصد رشد داشته است.

مولاوردی افزود: در ۳ سال گذشته ۶۶ درصد تشکل‌های غیر دولتی در زمینه‌های زنان و خانواده رشد داشته اند.

وی گفت: امروزه ۱۷ درصد مدیران شرکت‌های دانش بنیان زن هستنداز ۳۰۰۰ شرکت دانش بنیان ۳۲۰ شرکت توسط زنان اداره می‌شود.

معاون امور بانوان ریاست جمهوری افزود: شورای اجتماعی کشور وارد عمل شده و هر ۶ ماه یک بار هم گزارش عملکرد خود را تقدیم مقام معظم رهبری می‌کند.

مولاوردی گفت: پیش بینی شده است در برنامه ششم توسعه ۲۵ درصد کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه با بیان اینکه ستاد سامان دهی جوانان تشکیل شده است تا بتوانیم با استفاده از این فرصت‌ها آسیب‌های اجتماعی را کم کنیم گفت: خراسان رضوی به شدت جوان است و این می‌تواند فرصتی ارزشمند برای کشور باشد.

وی افزود: زنان و دختران ما دچار کمبود‌های تاریخی هستند و در زمینه‌ی ورزشی کمبود هایی برای دختران ما وجود دارد و ما باید تلاش زیادی کنیم تا این محدودیت‌ها برطرف شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در سال‌های گذشته دختران ما در زمینه‌ی ورزش‌های بومی خوش درخشیدند، استان ما ظرفیت‌های بالایی در این زمینه دارد که امید واریم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

رشیدیان افزود:درصد آمار طلاق در استان کاهش یافته است، اما این به معنی کاهش آمار طلاق در کل کشور نیست.

وی با اشاره به این که امار طلاق در استان کاهش داشته است گفت:برای ازدواج جوانان وام هایی داده شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه افتتاح خانه‌ی جوان در هفته‌ی جوان در دستور کار ما قرار دارد افزود:هم چنین بانک اطلاعاتی جوانان برای استفاده از ظرفیت ها‌ی جوانان ایجاد خواهد شد.

رشیدیان گفت: ۲۸۵ هزار بیکار داریم که ۴۵ درصد آن‌ها جوانان هستند که در این رابطه شوراهایی با حضور روسای دانشگاه‌ها و حوزه‌ها برگزار میشود.

صبوریان رئیس اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: در سال جدید ایجاد اشتغال، اوقات فراغت و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برای جوانان پیگیری جدی می‌خواهد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما به مناسبت هفته جوان افتتاح خانه جوان و برگزاری جشنواره نشاط و امید است هم چنین تخفیف هایی برای بازدید جوانان از موزه‌ها، بازدید رایگان از نمایشگاه مشهد دوست داشتنی در نظر گرفته شده است.

حسینی معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: هزارو ۱۲۵ خانم داوطلب کاندید شوراهای شهر و روستا بودند که این میزان ۲۶ درصد رشد را نسبت به دوره‌های گذشته نشان می‌دهد.

انتهای پیام// ز.‌ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.