موفقیت‌هایم را مدیون خانواده هستم

رتبه نخست رشته حفظ کل پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: در فعالیت‌های قرآنی خانواده نقش بسیار مهمی دارد و من موفقیت‌هایم را مدیون خانواده هستم.

موفقیت هایم را مدیون خانواده هستمعلیرضا دانش رتبه دوم رشته حفظ کل پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: من در شش سالگی به یاری خداوند متعال و با حمایت‌ و زحمات استاد حاج جواد احمدیان، مسئول جامعه‌ القرآن و علوم أهل البیت(ع) شهر هرات و تشویق‌های پدر و مادر، حفظ قرآن را آغاز کردم و توانستم در مدت یک سال یعنی در سن ۷ سالگی کل قرآن کریم را حفظ کنم.

وی در خصوص سطح شرکت‌کنندگان مسابقات بیان کرد: سطح شرکت‌کنندگانی که در این رقابت‌ها حضور داشتند بسیار بالا بود و داوران بسیار باتجربه و برجسته‌ای نیز امر قضاوت در این دوره از مسابقات را بر عهده داشتند. همچنین، فضای بسیار معنوی و قرآنی نیز بر سالن مسابقات حاکم بود. من بر این باورم که قرآن امروز به‌عنوان یک اصل باعث وحدت میان مسلمانان شده است که حضور ۸۳ کشور اسلامی با ملیت‌ها و مذاهب‌ و قومیت‌های مختلف در این مسابقات، ذات و ماهیت وحدت‌آفرین قرآن کریم را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در بسیاری از مسابقات قرآنی در داخل ایران و افغانستان شرکت کرده‌ام، اما برای نخستین بار است که حضور در یک مسابقه بین‌المللی قرآنی با حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان را تجربه کردم.

خداوند متعال در آیه ۴۰ سوره نمل می‌فرماید: «هَذَا مِن فَضْلِ رَبِّی» (هر چه داریم و هر خیری که می‌رسد از فضل و کرم پروردگار است)، من موفقیت خود را از لطف پروردگار می‌دانم و خدا را بابت این موفقیت شکر می‌کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از زحمات پدر و مادر و خانواده‌ام و همه اساتیدی که حق زیادی بر گردن من دارند و من توانستم در محضر ایشان کل قرآن کریم را حفظ کنم، تشکر می‌کنم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار