ایلام؛

پیش بینی استقرار 306 شعبه اخذ رای در شهرستان ایلام

فرماندار ایلام گفت: 30 6 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده است.

پیش بینی استقرار 306 شعبه اخذ رای در شهرستان ایلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،معروف بسطامی بیان کرد: در این دوره برای اولین بار برگزاری انتخابات شوراها در شهر ایلام به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود و در این خصوص آموزش های لازم به کاربران سیستم ها داده شده است.

وی از برگزاری رزمایش نمادین انتخابات الکترونیکی در سطح شهر خبر داد و عنوان کرد: از امروز تا 26 اردیبهشت تعدادی صندوق اخذ رای در مکان های ثابت و سیار به صورت نمادین با هدف آموزش و آشنایی مردم به رای گیری در مکان های پرتردد شهر مستقر خواهد شد و آموزش لازم به رای دهندگان و چگونگی شرکت در انتخابات الکترونیکی ارائه می شود.

فرماندار ایلام اظهارکرد: در مجموع 157 شعبه ثابت و سیار (102 شعبه شهری و 55 روستایی) برای انتخابات ریاست جمهوری و 149 شعبه ثابت و سیار (102 شهری و 47 روستایی) برای انتخابات شوراهای شهر و روستا برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.

بسطامی مجموع داوطلبان ثبت نامی انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان ایلام را 480 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 193 داوطلب در شهر و 287 داوطلب در روستا بودند که در مجموع 11 نفر در شهر و 2 نفر در روستاها رد صلاحیت شده و هفت داوطلب نیز انصراف دادند.

فرماندار ایلام یادآورشد: یکی از مهمترین مواردی که در برگزاری انتخابات باید رعایت شود بی طرفی و عدم جانبداری از فرد یا افرادی از نامزدها از سوی متولیان و مجریان است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

این انتخابات در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفری برگزار می شود.

برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام سه هزار و 77 نفر نام نویسی کردند که پس از بررسی صلاحیت ها از سوی هیات های اجرایی و نظارت در مجموع 97 درصد داوطلبان برای این دوره از انتخابات تایید صلاحیت شدند.


انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.