هشدار حافظان محیط زیست درمورد انتصاب جدید ترامپ در کاخ سفید

انتصاب جدید "دونالد ترامپ" در وزارت کشور آمریکا، نگرانی حافظان محیط زیست را درمورد آینده منابع طبیعی این کشور تشدید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو‌اس‌ای تودی؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته "دیوید برنهارت" را به عنوان معاون وزیر کشور آمریکا منصوب کرد. این انتصاب با انتقاد گسترده‌ای از سوی حافظان محیط زیست همراه بود زیرا این وکیل و قانونگذار آمریکایی سابقه طولانی در حفاظت از منافع شرکت‌های نفتی و کشاورزی در کارنامه خود دارد و ممکن است با ادامه این روند، منافع زیست محیطی را با تهدید مواجه کند.

"برنهارت" یکی از سهامداران شرکت وکالت "براون‌استین" است که به عنوان نماینده شرکت‌های فعال در بخش معدن و لابی‌گر کمپانی "واتر دیستریکت" کالیفرنیا شناخته می‌شود. این کمپانی بزرگترین آژانس آب کشاورزی آمریکا به حساب می‌آید.

هشدار حافظان محیط زیست درمورد انتصاب جدید ترامپ در کاخ سفید

"برنهارت" رئیس دپارتمان منابع طبیعی این شرکت است که طرح برداشت از آب‌های زیرزمینی بیابان موهاوی و فروش آن به شهرهای جنوبی کالیفرنیا را پیگیری می‌کند.

منتقدان این انتصاب می‌گویند: واگذاری یک سمت مهم دولتی به برنهارت با وعده ترامپ که قصد داشت سیفون را در واشنگتن بکشد و آن را از فساد اداری پاکسازی کند، کاملا مغایرت دارد.

کارشناسان معتقدند برنهارت در سمت جدید به دنبال تثبیت منافع خود و شرکتش خواهد بود و بدون شک پروژه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی بیابان موهاوی را عملی خواهد کرد.

هشدار حافظان محیط زیست درمورد انتصاب جدید ترامپ در کاخ سفید

از این انتصاب با عنوان جدیدترین ضربه دولت ترامپ به منابع محیط زیست آمریکا یاد می‌شود. وی پیش از این نیز اعلام کرده بود اعتقادی به موضوع گرم‌تر شدن کره زمین و لزوم همکاری در جهت کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار