آبادان؛

صدقه دادن، استغفار زیاد و صلوات فرستادن از اعمال ماه شعبان

امام جمعه خرمشهر گفت: صدقه دادن، استغفار زیاد و صلوات فرستادن از اعمال ماه شعبان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حجت الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان پس از بیان تبریک فرا رسیدن ماه شعبان، اعیاد شعبانیه، روز پاسدار، روز جانباز و آغاز عملیات بیت المقدس، افزود: در ماه مبارک شعبان مرتکب گناه نشویم تا بستر و زمینه برای رسیدن به ماه مبارک رمضان فراهم شود، روزه گرفتن، صدقه دادن، استغفار زیاد و صلوات فرستادن از اعمال ماه شعبان است.

  وی در ادامه به بیان مساله شرعی پرداخت: گرفتن کرایه بیشتر از حد معین شده توسط رانندگان، سوء استفاده از غربت مسافران، استفاده از جامانده مسافران، سد معبر، ایجاد مزاحمت‌های صوتی به عنوان حق‌الناس به حساب می‌آید.

  امام جمعه خرمشهر گفت: بحث احساس امنیت در خرمشهر از مطالبات مردمی است، بنده در جریان سفر سردار اشتری به شهرستان با وی در رابطه با این مساله صحبت کردم و این مطالب را به سمع و نظر وی رساندم و همچنین از طریق استان این مساله را پیگیری کردم که آثار آن کم کم احساس می‌شود، این مساله اختصاص به یک نهاد خاصی ندارد، بلکه باید مجموعه‌ای کار شود و بحث احساس امنیت مهم است.

 موسوی بیان کرد: وجود حیوانات موذی از دیگر مشکلات مردم است، اگر چه از نزدیک شاهد تلاش عزیزان هستیم اما باید مسؤولان تدبیری در رابطه با رفع این مشکل انجام دهند. 

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا، اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله مشکینی کرارا در درس اخلاق خود عنوان می‌کردند که ای روحانیون و طلاب، این قسمت دیوار(حوزه علمیه) با آن قسمت دیوار(بیرون از حوزه علمیه) تفاوت دارد، گناه نکردن توقع از همه مردم است اما این توقع از روحانیون و طلاب بیشتر است.

 امام جمعه خرمشهر افزود: ایران ما در سایه رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری، ایثارگری‌های در جبهه و پشت جبهه و خون هزاران شهید و جانباز، پیوند جمهوری اسلامی به خود گرفته است و ما باید تلاش کنیم که رفتارها و ضوابط ما اسلامی باشد، چرا که این سمت خاک با آمریکا متفاوت است، ما ادعای اسلام و مسلمانی داریم ولی آنها که همچین ادعایی ندارند.

 وی عنوان کرد: مردم به دنبال برپایی حکومت جهانی هستند و علما می‌فرمایند که نظام ما نمونه کوچک آن حکومت جهانی است، اما اگر خلاف عدالت، تبعیض، فقر و فساد انجام شود، مردم دل سرد می‌شوند، برخی از رسانه‌ها از کاه، کوه می‌سازند و بسیج می‌شوند که فساد صورت گرفته را به جهانیان برسانند اما همان رسانه‌ای که خیانت کرده، برخورد با این فسادها را اطلاع رسانی نمی‌کند در حالی که این وظیفه و رسالت آن است.

 موسوی افزود: جوان‌ها زمانی که این مساله را مشاهده می‌کنند، نسبت به حکومت جهانی دل سرد می‌شوند، علامت مومن به روزه و نماز نیست، گرچه این موارد لازم است اما کاندیدا زمانی که شعار می‌دهند، نباید بر خلاف وعده خود عمل کنند.

 وی متذکر شد: در سایه عمل نکردن به وعده‌ها، عده‌ای از دین خارج می‌شوند که این نتیجه عمل سوء برخی از مسؤولان است، فاصله طبقاتی مردم را از دین دور می‌کند، حکومت اسلامی باید رئیس جمهور آن متفاوت باشد.

امام جمعه خرمشهر خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا گفت: مسؤولینی که به عنوان کاندیدا حضور پیدا کرده‌اند، اگر توان ندارند و وارد این عرصه شدند، بدانند که در شب اول قبر سیلی خواهند خورد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.