نگاهی کوتاه به فیلم حریم شخصی

حریم شخصی که اولین ساخته سینمایی احمد معظمی محسوب می‌شود، فیلم خوش ساخت و قابل قبولی است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حریم شخصی که اولین ساخته سینمایی احمد معظمی محسوب می‌شود، به لحاظ انتخاب سوژه که به تاثیر فضا مجازی و به خصوص تلگرام در زندگی انسان‌ها می‌پردازد، بسیار موفق عمل کرده است و سوژه این فیلم موضوعی است که این روزها عامه مردم با آن دست به گریبانند.

از این لحاظ می‌توان مدعی شد که حریم شخصی برای مخاطبان عام، فیلمی باورپذیر خواهد بود که همین باورپذیری که در همه وجوه فیلم از فیلم‌نامه تا بازی‌ها شاهدش هستیم، از نقاط قوت اثر است.

حریم شخصی سردرگم نیست و با اینکه شیوه روابطش غیرخطی است، اما کارگردان به خوبی بر آغاز و پایان اثرش مسلط بوده و گره‌های فیلم را آرام آرام و به درستی برای مخاطب آشکار می‌کند، به شیوه‌ای که در پایان فیلم دیگر سوالی در ذهن مخاطب وجود ندارد که او را سردرگم کند 

فیلم به لحاظ شخصیت‌پردازی هم به خوبی عمل کرده است و می‌توان گفت که به خصوصیات ظاهری و اخلاقی هر یک از کاراکترهای فیلم ساعت‌ها فکر شده است و بازیگران هم به خوبی از پس ایفا نقششان برآمدند.

شاید بتوان این فیلم را در کارنامه بازیگری میلاد کی‌مرام یک نقطه قوت محسوب کرد، چرا که در این فیلم شیوه‌ای از بازیگری را ارائه داده که مبتنی بر حس و درونیات پیش می‌رود و با نگاهش، دغدغه‌هایش را به خوبی به مخاطب می‌شناساند و تماشاگر را با خود همراه می‌کند.

بازه زمانی فیلم از یک شب تا صبح است و بیننده شاهد دگرگونی چند زندگی تنها در یک شبانه‌روز است و می‌توان گفت که فیلم به نوعی به تماشاگر هشدار می‌دهد.

در کل می‌توان گفت که حریم شخصی فیلمی قابل قبول است و اگر فیلم در جشنواره فجر ملی به نمایش در می‌آمد حتما می‌توانست جوایز زیادی را نصیب خود کند.

حال باید منتظر باشیم تا ببینیم دومین ساخته معظمی چگونه خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۷:۳۲ ۰۵ دی ۱۳۹۶
جهان سومی یعنی چی؟!
وقتی صحبت از وروده امکانات و تکنولوژی و جهان ارتباطات هست جهان سومی بودن یعنی چی؟
اعتماد ی موضوع بیسی ی که با یک دنیا زیر ساختار و شناخت می تونه شکل بگیلبره
یا طرف ریسک کرده و در هر شرایطی خطرات نافرجامی ی رابطه و امکان خیانت دیدنش ممکن شده
جهان اول دوم سوم هم نداره..
--------
آدمایی که خیلی ساده می گیرن موضوع انتخاب و ازدواج رو و اصلا بررسی نمی کنن که تا قبل امسال و امروز و این تایم چ کسی تا امروز در زمانه عدم حضورشون همسر آیندشون رو همراهی می کرده خیلی هم نباید تعجب کنن وقتی مطلع میشن گاهی روح و روان یا جسم طرفشون همراهشون نیست
-----
همیشه باید دنبال متهم اول تو خودمون بگردیم..
Iran (Islamic Republic of)
mersad majd
۲۰:۰۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
با سلام وخسته نباشید
از انجا که جنگ نرم بصورت یک طوفان خانمان برانداز در کشورهای جهان سوم و بخصوص کشورمان در حال وقوع است ایا میتوان محل واقعی حریم شخصی ادمها را پیدا کرد طبیعی است وقتی طوفان در حال وزیدن است چیزی سر جایش نمیماند
آخرین اخبار