ابوترابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

97 درصد از آمار وقایع حیاتی در زمان قانونی اعلام می‌شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: حدود 97 درصد از آمار وقایع حیاتی در کشور در مهلت زمان قانونی اعلام می‌شود.

97 درصد از آمار وقایع حیاتی در زمان قانونی اعلام می شودسیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه در دنیا ارایه آمار ثبتی روزانه و لحظه ای بسیار مهم است، از این رو تلاش سازمان ثبت احوال این بوده که در کمترین مهلت قانونی یعنی در زمان 10 تا 15 روز اسناد هویتی افراد تعیین و مشخص شود.

وی ادامه داد: در این راستا براساس توافقی که با وزارت بهداشت انجام شده، آمار و اطلاعات زایشگاه ها و بیمارستان هایی که بیش از 15 ولادت در روز دارند توسط مأمور ثبت احوال مستقر در بیمارستان ثبت و شناسنامه کودک در کمترین زمان صادر می شود.

ابوترابی تصریح کرد: حدود 97 درصد از آمار وقایع حیاتی در مهلت زمان قانونی ثبت می شود و تنها 3 درصد بنابر دلایلی خارج از زمان تعیین شده انجام می شود که این امر اتفاق و موفقیت بزرگی به حساب می آید.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پایان اضافه کرد: در همین راستا سامانه ای طراحی شده است که طی توافقی با وزارت بهداشت، هر ولادت و فوتی که در بیمارستان ها اتفاق بیافتد توسط این وزارتخانه آمار ولادت افراد به صورت الکترونیکی و روزانه به سازمان ثبت احوال کشور ارسال می شود که این امری بسیار مؤثر در روزآمد بودن آمار فوتی ها و ولادت افراد در سراسر کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار