گیلان؛

افزایش 11 درصدی بودجه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری

بودجه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در مقایسه پارسال 11 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رییس کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی امروز در نشست مشترک اعضای این کمیسیون با روسای دانشگاه های استان گفت : همدلی و پرهیز از موازی کاری راهی برای ارتقای کیفی دانشگاه های کشور است.

محمد مهدی زاهدی با اشاره سیاست های اقتصاد مقاومتی افزود : برای تحقق این اقتصاد راهبردی و کاهش وابستگی علمی به بیگانگان نقش محققان و پژوهشگران دانشگاهی نقشی محوری است.

وی بودجه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری را در سال 96 بسیار کم دانست و خاطر نشان کرد : بودجه این وزارت خانه در مقایسه پارسال فقط 11 درصد افزایش یافته است.

استاندار گیلان هم گفت : توجه به تقویت ظرفیت‌های بی نظیر گیلان از جمله توانمندی های علمی و تحقیقاتی آن انعکاس مثبتی برای کشور خواهد داشت.

محمدعلی نجفی تأکید کرد : اگر یک ریال برای استان گیلان هزینه شود 10 ریال برگشت خواهد داشت.

وی پارک علم و فناوری گیلان را نیز دارای ظرفیت بالایی دانست و عنوان کرد : دانش آموختگان بسیار خوبی از این بخش فارغ التحصیل شدند.

معاون آموزش وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری هم با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی باید دانشگاه ها را به سطح برتر دنیا برسانیم گفت : کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی می تواند در رسیدن به این هدف بسیار تاثیر گذار باشد.

مجتبی شریفی با بیان اینکه گیلان مستعد پیشرفت علمی بیشتر است تصریح کرد: بودجه دانشگاه گیلان نسبت به پارسال 40 میلیارد ریال افزایش یافت.

 
انتهای پیام/اص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.