تبریز؛

مصرف سالانه 25 هزار تن سموم كشاورزی در كشور

رئيس سازمان حفظ نباتات وزارت جهادكشاورزی از مصرف سالانه 25 هزار تن سموم كشاورزی در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دكتر محمد علی باغستانی رئيس سازمان حفظ نباتات وزارت جهادكشاورزی در جلسه بررسی روند مطالعه و كنترل بيماری ها و آفات محصولات باغی در شهرستان اهر  و بازدید از باغات منطقه گفت: از همه مسئولان جهادكشاورزی استان ها و كشاورزان كشور انتظار داريم از سمومی كه در هيئت نظارت تأئيد نمی شوند برای مصرف استفاده نكنند.
 
وی افزود: بعضی از سموم مصرفی عدم تطابق دارد و يا بیش از حد مجاز مصرف می شود كه ممكن است خسارت های جبران ناپذيری را به دنبال داشته باشد که لازم است کشاورزان از راهنمایی های کارشناسان جهادکشاورزی استفاده کنند.
 
رئيس سازمان حفظ نباتات وزارت جهادكشاورزی همچنين از ثبت 340 قلم سم مجاز در كشور خبر داد و افزود: 75 درصد سموم مصرفی در بخش كشاورزی از توليدات داخلی است و مابقی سموم وارداتی است.
 
باغستانی با بيان اينكه در 2 میلیون هکتار از اراضی کشت گندم در کشور با سن گندم مبارزه می شود خاطر نشان کرد که مبارزه با لکه سیاه سیب که در استان های تولید این محصول شاهد این بیماری هستیم از اولویت های مهم سازمان حفظ نباتات وزارت جهادكشاورزی است.
 
در این جلسه و بازدید مهندس محمد اسدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر نیز خواستار ایجاد آزمایشگاه تخصصی گیاه پزشکی و تخصیص یک دستگاه پهپاد برای سم پاشی هوایی مزارع و باغات شهرستان اهر شد.

 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار