ترزا می در صدد برقراری روابط "عمیق و ویژه" با اتحادیه اروپا پس از برکسیت

نخست وزیر انگلیس به مقامات اتحادیه اروپا گفته است قصد دارد کشورش پس از برکسیت روابط عمیق و ویژه‌ای با این اتحادیه برقرار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، ترزا می – نخست وزیر انگلیس – به مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا گفته است پس از برکسیت – جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا – قصد دارد کشورش با این اتحادیه روابطی "عمیق و ویژه" برقرار کند.

ژان-کلود یونکر – رئیس کمیسیون اروپا – و مایکل بارنیر – مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در گفتگوهای برکسیت – شب گذشته در یک ضیافت شام با نخست وزیر انگلیس گفتگو کردند. این دیدار "سازنده" ارزیابی شده است.

درباره جزئیات این نشست اطلاعات اندکی منتشر شده است. با این‌حال، به نظر می‌رسد نشست کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور رسیدن به توافق درباره رویکرد مذاکرات برکسیت در این دیدار ذکر شده باشد.

یکی از سخنگویان ترزا می در بیانیه‌ای گفت: "نخست وزیر دیداری سازنده با رئیس کمیسیون اروپا داشته است. ترزا می بر تعهد انگلیس به دستیابی به روابط عمیق و ویژه با اتحادیه اروپا تاکید کرده است."

در روز شنبه هفته آینده، سران 27 کشور اروپایی رویکرد خود درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بررسی خواهند کرد.

پیشتر، بوریس جانسون – وزیر خارجه انگلیس – در یک سخنرانی گفته بود "تردید ندارم مذاکرات پیش رو دشوار خواهد بود و ممکن است در برخی موارد، مشکلاتی رخ دهد." با این‌حال، وی افزود: "اطمینان دارم ترزا می با حصول توافق‌های تجارت آزاد جدید، می‌تواند بر مشکلات غلبه کند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار