کرمانشاه؛

انعقاد قرارداد 100 میلیارد تومانی بین شهرداری کرمانشاه و قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

شهردار کرمانشاه از انعقاد قرارداد 100 میلیارد تومانی بین شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای اجرای فاز دوم تونل قطارشهری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛آرش رضایی گفت:این قرارداد به صورتی طراحی شده که 70 درصد آن بصورت تهاتر و 30 درصد بصورت نقدی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این قرارداد با تجهیز کارگاه میدان آزادی که مدتی قبل بعنوان احداث ایستگاه میدان آزادی شروع به کار کرده بود و در حقیقت محل اتصال فاز اول به فاز دوم قطار شهری است، عملیات اجرایی تونل اصلی وارد فاز جدیدی خواهدشد و باجدیت بیشتری اجرامی‌شود.

به گفته این مسئول مقدمات این قرارداد چندروز پیش با حضور وزیرکشور مورد بررسی قرارگرفته و مراحل تبادل آن و شروع عملیات اجرایی از امروز انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه تجهیز این کارگاه برای اجرای این فاز از پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است، یادآورشد: کار رمپ و دسترسی‌ها از مدتی قبل آغاز شده بود.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه فازاول پروژه قطارشهری کرمانشاه به طول 8 کیلومتر است که 6.5 کیلومتر آن از تاقبستان تا سه‌راه 22 بهمن بصورت روگذر و حدود 1.5 کیلومتر آن از سه‌راه 22 بهمن تا میدان‌آزادی بصورت زیرزمینی خواهد بود، ادامه داد: این مرحله به طول 1.4 کیلومتر از میدان آزادی تا چهارراه مدرس ادامه خواهد داشت و از آنجا به میدان فردوسی منتهی خواهد شد.

شهردار کرمانشاه با تاکید براینکه مدت زمانی که برای اجرای این فاز باقیمانده در نظرگرفته شده سه ساله است، گفت: تمام تلاش ما بر این است که این پروژه را به موقع به اتمام رسانده و مورد بهره برداری شهروندان کرمانشاهی قرار دهیم.

وی با اشاره به ترافیک موجود و توسعه جمعیت شهرنشین، استفاده از حمل ونقل ریلی را یکی ازضروریات شهر کرمانشاه برشمرد و گفت: دولت نگاه ویژه ای به این امر دارد و ما هم باجدیت در حال پیگیری هستیم.

رضایی از مزایای این پروژه هم یاد کرد و کم شدن مشکل ترافیک و آلودگی هوا، ایمنی بسیار بالا، راحتی وآسایش مسافران، کاهش مصرف انرژی، سرعت مناسب، قیمت پایین حمل مسافر در مقایسه با خودروهای شخصی و... را از جمله این مزایا برشمرد.

 
انتهای پیام/پ

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.