اتحادیه اروپا:

سلاح و مهمات نیروهای افغان به طالبان فروخته می‌شود

نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان با انتشار گزارشی اعلام کرد که سلاح، مهمات و دیگر تجهیزات نظامی نیروهای امنیتی افغانستان به افراد گروه طالبان به فروش می‌رسد.

سلاح و مهمات نیروهای افغان به طالبان فروخته می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در اعلامیه این نهاد آمده که فساد در رده‌های بالای ارتش و پلیس افغانستان گزارش شده که این وضعیت سبب افزایش توانایی گروه طالبان در میدان‌های نبرد شده‌ است.

به گفته این نهاد، فساد عامل اصلی کشته شدن سربازان افغان در میان نبرد است و این روند باعث تضعیف روحیه سربازان امنیتی افغانستان می‌شود.

«عبدالله یادگاری» مشاور امور رسانه‌ای نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان به بی‌بی‌سی گفت، فساد به طور گسترده وجود دارد و شدیدا به توانایی نیروهای امنیتی افغان صدمه می‌زند.

وی افزود که برای بالا بردن روحیه سربازان، برای داشتن دستاوردهای بیشتر در میدان جنگ و کاهش تلفات آنان نیاز است که از فساد جلوگیری شود.

به گفته یادگاری فساد می‌تواند مانع از رسیدن افغانستان به صلح شود.

دفتر هیئت کمک سازمان ملل در افغانستان (یوناما) نیز روز گذشته اعلام کرده بود که افغانستان در مبارزه با فساد پیشرفت‌های داشته ولی هنوز چالش‌های عمده پابرجاست.

دولت افغانستان در واکنش به نگرانی نمایندگی اتحادیه اروپا، وجود فساد در نهادهای امنیتی را تایید کرده و گفته که رسیدگی به فساد در این نهادها در دستور کار دولت قرار دارد.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار