کرمان؛

اعطاء تسهیلات برای سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان استان کرمان

استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه شرایط برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت کاملا اقتصادی و توجیه پذیر است لذا استان کرمان برای امر سرمایه گذاری در این حوزه تسهیلات خوبی اعطا خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ضمن تبریک هفته سلامت، افزود: استان کرمان پیش از انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی در کشور از جایگاهی برخوردار نبود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تاسیس دانشگاه علوم پزشکی، اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است.
وی یادآورشد: بدلیل اینکه کرمان، پهناورترین استان کشور است لذا خدمات بهداشتی و درمانی در سطح استان به نحو مطلوب انجام نگرفته است اما امروز دانشگاه علوم پزشکی کرمان در کشور مطرح است که امید است این اقدامات گسترش پیدا کند.
استاندار کرمان با اشاره به اجرای موفق طرح نظام سلامت در کشور بویژه استان کرمان، تصریح کرد: مردم از محل یارانه درستی که در بخش درمان پرداخت می شود، دغدغه ای در حوزه درمان ندارند و البته تحقق این مهم به دلیل تامین منابع، کار دشواری بود.
رزم حسینی با تاکید براینکه وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با طرح نظام تحول سلامت در کشور، کارنامه خوبی از دولت بر جای گذاشت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت کاملا اقتصادی و توجیه پذیر است لذا استان کرمان برای امر سرمایه گذاری در این حوزه تسهیلات خوبی اعطا خواهد کرد.
وی بر افزایش سطح امید به زندگی در استان کرمان تاکید کرد و گفت: باید اقدامات دولتها به گونه ای باشد که مردم به آینده امیدوار شوند و این امر موجب استمرار حکومت و جمهوری اسلامی خواهد شد.
استاندار کرمان افزود: اقدامات دولت ها طبق سند چشم انداز باید به گونه ای می بود که جمهوری اسلامی ایران در منطقه رتبه نخست را کسب نماید اما کشور دچار عقب افتادگی شد و نتواسنت به این مرحله دست یابد.
رزم حسینی با تاکید براینکه کارنامه دولت تدبیر و امید را باید طی دوسال مورد ارزیابی قرار گیرد، یادآورشد: مذاکرات برجام بیش از دو سال به طول انجامید و در نهایت با حمایت های مقام معظم رهبری و شجاعت تیم مذاکره کننده ایرانی، به نتیجه رسید.
وی با اشاره به اینکه سیاست های عاقلانه اقتصادی دولت تدبیر و امید پس از برجام در حال به ثمر نشستن است، خاطرنشان کرد: نرخ ارز ثبات پیدا کرد و تولید اشتغال در مسیر خودش قرار گرفت.
استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون کشور در آستانه دو انتخابات مهم(دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا) قرار دارد، تصریح کرد: با تجربه یکبار دیگر همت و ذکاوت مردم ایران در انتخابات، که بارها در صحنه های مختلف آن را ثابت کرده اند، می توان دستاوردهای خوبی را داشته باشیم.
رزم حسینی با تشریح خدمات و اقدامات دولت تدبیر و امید در استان کرمان، گفت: راه اندازی دفتر صدور ویزا در فرودگاه بین المللی کرمان پس از دو سال پیگیری یکی از اقدامات موثر دولت یازدهم بود که می تواند فضا را برای حضور گردشگران خارجی و سرمایه گذاران باز نماید.
وی راه اندازی دفتر صدور ویزایی در فرودگاه بین المللی کرمان را یکی از ظرفیت های خوب استان در حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: اسناد امنیت غذایی بویژه سند نان سالم که موجب طبقه بندی نانوایی ها در سطح استان کرمان گردید، ارتقاء سطح کیفی نانوایی ها را به همراه داشت.
استاندار کرمان با تاکید براینکه دانشگاه های استان کرمان بویژه دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه باهنر در دولت یازدهم، کمتر حاشیه ساز بوده اند، یادآورشد: با تدوین منشور اخلاقی انتخابات و امضای آن از سوی احزاب و گروه های سیاسی، موجب گردید تا عقلانیت سیاسی در استان کرمان حاکم شود.
رزم حسینی با اشاره به اینکه هزاران نفر جانشان را کف دست گرفتند تا مردم ایران به حق خودشان برسند، خاطرنشان کرد: انتخابات و رای دادن حق مردم است و اگر از این حق خوب استفاده شود، فرصت ها را از دست نخواهیم داد زیرا کشور فرصت آزمایش های مختلف را ندارد.
وی تصریح کرد: مردم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را جدی گرفته و با حساسیت افراد متعهد، متخصص و پاکدست را انتخاب نمایند زیرا شوراهای اسلامی شهر و روستا بنگاه های سیاسی نیستند بلکه بنگاه های سازندگی و آبادانی هستند.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در ادامه این دیدار به صورت نمادین پرونده سلامت استاندار کرمان تکمیل و نام وی در سامانه یکپارچه بهداشت و سلامت استان ثبت شد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.