رئیس مجلس افغانستان خواستار محاکمه مسئولان امنیتی کشورش شد

عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز این مجلس گفت که مسئولین امنیتی باید محاکمه شوند.

استعفاء مسئولین قناعت بخش نیست، باید محاکمه شوندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز این مجلس گفت که مسئولین امنیتی باید محاکمه شوند.

به دنبال حادثه خونین قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ، روز دوشنبه هفته جاری وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش استعفاء دادند.

صفورا ایلخانی نماینده مردم بامیان در مجلس می گوید که با استعفاء وزیر و رییس ستاد ارتش خون شهداء از روی زمین پاک نخواهد شد و این افراد باید محاکمه شوند.

علی اکبر قاسمی نماینده مردم غزنی در مجلس نیز گفت: «دشمن در تمام سطوح کشور رخنه کرده است. طوریکه دولت مجرم‌های جنایی را سالها زندانی می‌کند، اما تروریستان آدم‌کُش را پس از چند روز آزاد می‌نمایند. افزایش رویدادهای هراس‌افگنانه نیز ناشی از همین موضوع است».

شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان تاکید کرد: «تنها به استعفاء مسئولین امنیتی نباید اکتفا کرد، باید رییس جمهور را وادار کنیم که به قانون اساسی احترام بگذارد».

سمیع الله صمیم عضو دیگر این مجلس نیز گفت: «با استعفاء وزیر مشکلات حل نمی‌شوند. جنگ افغانستان استخباراتی است. تا زمانیکه استخبارات قوی نداشته باشیم و رییس آن قوی نباشد، وضعیت به همین منوال ادامه دارد. رییس امنیت ملی ناتوان است و رییس جمهور باید او را تبدیل کند».

نذیر احمد حنفی نماینده مردم هرات در مجلس نیز ابراز داشت: «تا زمانیکه لانه‌های جاسوسی در افغاسنتان مهار نشود، ‌این مرض سرطانی(تروریسم) از آنچه که به ما خسارت و ضربه وارد کرده، بیشتر خواهد کرد. امریکا در پیمان امنیتی وعده داد که در مقابل مداخلات خارجی در افغانستان ایستاد خواهد شد و به همین دلیل باید اقدام کند، در غیر آن پیمان را باید پس بگیریم».

سرانجام عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان گفت: اوضاع امنیتی کشور در بدترین حالت قرار دارد و حوادث تروریستی یکی پی دیگری از مردم قربانی می گیرد.

وی افزود: با وجود اینکه ناتو به حیث دوست در کنار افغانستان حضور دارد، اوضاع امنیتی مدیریت نمی شود و این موضوع غیرقابل قبول است.

آقای ابراهیمی تاکید کرد: «استعفاء مسئولین امنیتی قناعت بخش نیست و باید با ایجاد یک محکمه خاص مجازات شوند، تا این موضوع هشداری باشد برای مسئولین امنیتی دیگر که در انجام وظیفه بی‌مسئولیتی نکنند».

رشد نوشت: گزارشات تایید نشده حاکی از آن است که در حمله هراس‌افگنان بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین، تاکنون بیش از ۵۰۰ تن از نظامیان افغانستان به شهادت رسیده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار