وحدت به نوعی توصیه اسلام است

محمدرضا ورزی، كارگردان سینما و تلویزیون، وحدت را لازمه یك جامعه اسلامی دانست و بر ساخت آثار هنری با موضوع وحدت برای آموزش به مردم تاكید كرد.

سینما، تلویزیون و تئاتر تریبون فضای جنگ فرهنگی‌ هستند
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ كارگردان مجموعه‌های «تبریز در مه» و «معمای شاه» در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری در زمینه لزوم پرداخت به مضمون وحدت در آثار هنری و سینمایی و اینكه آیا مخاطبان از این دست مضامین استقبال می‌كنند، اظهار كرد: به نظرم وحدت یك فرهنگ اسلامی است كه بیشتر طی این قرن‌ها در دین اسلام خودش را نشان داده است، حال اینكه ما در آثار سینمایی‌مان به آموزش این مضمون بپردازیم اتفاق بسیار خوبی است؛ چراكه لازمه جامعه اسلامی است و قطعا مردم هم استقبال خواهند كرد؛ چون موضوعی است كه نه فقط مردم عزیز ما بلكه همه انسان‌ها استقبال خواهند كرد. وحدت به نوعی توصیه اسلام است، یعنی فضایی كه می‌تواند به یك جامعه برای مقابله با دشمنان بیگانه ایمنی بدهد.
 
ورزی در ادامه با تاكيد بر لزوم ساخت آثار تاريخي و ديني یادآور شد: ما فیلم و سریال‌هایی داشتیم كه طی این سال ها حرف‌های خوبی زدند. من تصورم این است كه این روش خوبی است؛ به شرطی كه صحبت فقط برای داخل نباشد و مدیران امر شرایطی را به وجود آورند تا بتوانیم آثارمان را عرضه كنیم. به عنوان مثال، ما هنوز نتوانستیم به راحتی آثارمان را در كشورهای دیگر اكران كنیم، اگر این اتفاق بیفتد هم چرخه اقتصادی خوبی خواهیم داشت و هم اینكه حرف‌هایمان را به اروپا زده‌ایم، البته یك سری فیلم‌هایمان اكران شده‌اند اما در كل امكان عرضه‌مان خیلی ضعیف است.
 
این فیلم‌ساز در پایان در پاسخ اینكه چه افتراقی را بین كار تاریخی و كار دینی می‌بیند و اینكه آیا این دو باهم متفاوتند، خاطرنشان كرد: وقتی محتوا و پیام یكی باشند این دو باهم ارتباط پیدا می‌كنند. تولید آثار دینی به این معنی نیست كه ما حتما باید كار تاریخی بسازیم، ما می‌توانیم یك كار ساده داشته باشیم اما در پی آن پیامی رسا را به مخاطب منتقل كنیم. ما نباید بگوییم تولید آثار دینی به لحاظ بودجه برایمان صرف نمی‌كند. ناگفته نماند كه ما در ایران تولید آثار دینی كمی هم نداشتیم. به اعتقاد من در هر شرایطی كار دینی باید تولید شود و صرفا نباید به تاریخ بپیوندد؛ ولی اگر پیام و محتوا یكی باشند، به هم اتصال می‌خورند. در كل كار دینی باید در ابعاد مختلف با همفكری نسل جوان و قدیم ساخته شود.
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار