کرمانشاه؛

اهداء 20 هزار جلد قرآن کریم در مساجد و مناطق محروم کشور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه از اهداء 20 هزار جلد قرآن کریم در مساجد و مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اهدای 20 هزار جلد قرآن کریم اهدایی از محل موقوفات کوثر اهل بیت(ع) این استان در بیش از یک‌هزار مساجد، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه مناطق محروم کشور همزمان با سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.
حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از سنت های حسنه ای که در اسلام از آن نام برده شده ، هدیه به افراد دیگر است گفت: ما در قرآن و روایات متعدد می بینیم که بیان شده با اهدای آنچه بدان تعلق دارید، می توانید از دلبستگی به دنیا و مادیات رها شوید و با شاد کردن دیگران به نحوی آخرت را برای خود بدست آورید و جامعه را نیز به سمت تقسیم اموال خود بین محرومین و کمک به آنها سوق دهید.
وی افزود: در جامعه اسلامی نیز علاوه بر نیازهای روزمره، یک سری از نیازها به صورت اساسی وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است، یکی از این نیازها توجه به ایمان و اعتقادات است که باید از راه های مختلف در جامعه اشاعه پیدا کرده و تمامی مردم کشور از جمله مناطق محروم را در بر گیرد.
عباسیان ادامه داد: انجام فعالیت‌های قرآنی به این دلیل در بین اقشار مختلف جامعه مهم است که می‌تواند هدف از زندگی، جامعه و حکومت اسلامی را تبیین و دستورات و فرامین الهی را در جامعه پیاده کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم مناطق محروم نیازمند کمک‌های بخش‌های مختلف برای ترویج فعالیت‌های قرآنی و اشاعه فرهنگ قرآنی هستند که نیاز اولیه آن وجود قرآن در مساجد و مکان‌های مختلف است، گفت: اهدای قرآن به مناطق محروم در استان کرمانشاه انجام گرفته و امیدواریم هر روز این موضوع افزایش پیدا کند.
عباسیان این کار را با هدف ترویج فرهنگ وقف در امور قرآنی عنوان و ابراز امیدواری کرد: در آینده موقوفات مختلف برای ترویج فرهنگ قرآنی رشد داشته تا در این زمینه شاهد شکوفایی باشیم.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار