در ششمین کنفرانس امنیت بین‌الملل در مسکو مطرح کرد؛

لاوروف: حمله هوایی آمریکا به سوریه باعث به تاخیر انداختن حل بحران در این کشور شد

وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی، حمله هوایی آمریکا به سوریه را عامل به تاخیر افتادن حل بحران این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در سخنرانی خود در ششمین کنفرانس امنیت بین‌الملل در مسکو گفت: شاهد تشدید تنش در سطح منطقه و جهان هستیم. تروریسم ابعاد جدیدی به خود گرفته است و مقابله با آن اولویت ماست. باید ائتلاف بزرگ بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم تشکیل شود. 

وی تاکید کرد: باید فشارهای اقتصادی بر داعش تشدید شود. برای مسکو مبارزه با تروریسم اهمیت دارد. نشست‌های آستانه به حل بحران در سوریه کمک می‌کند. 

وزیر امور خارجه روسیه گفت همه خطر تکرار حملات هوایی آمریکا به فرودگاه الشعیرات در سوریه را درک می‌کنند. تلاش هایی برای سوء استفاده از حادثه خان شیخون به منظور تغییر نظام سوریه صورت می‌گیرد. 

سرگئی لاوروف در ادامه اظهاراتش در نشست مسکو گفت: حمله هوایی آمریکا به سوریه باعث به تاخیر انداختن حل بحران در این کشور شد. باید تحقیق شفاف و مفصلی درباره حمله خان شیخون صورت گیرد. 

لاوروف در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: موضع مشترکی با جامعه جهانی در برابر کره شمالی داریم. از شرکای خود دعوت می کنیم تا به دنبال همکاری خارج از چارچوب ائتلاف‌ها باشند و تاکید می کنیم روابط بین‌الملل باید بر اساس احترام متقابل صورت گیرد. 

وی درباره اقدام ناتو در استقرار سامانه موشکی علیه روسیه در اروپا نیز گفت: اقدام ناتو در استقرار سپر موشکی، مانعی برای تقویت ثبات جهانی است و تاثیر منفی بر امنیت بین‌الملل دارد. 

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: ما خواهان حل و فصل اوضاع در اوکراین هستیم. ما دعوت می‌کنیم تا اجرای توافقنامه ایجاد منطقه صلح و امن از واشنگتن تا ونکوور از سرگرفته شود.

جفری فلتمن، معاون آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، که به نمایندگی از وی در ششمین کنفرانس امنیت بین الملل در مسکو شرکت کرده بود، نیز گفت: به تقویت توانایی‌هایمان برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی پایبند هستیم. کشورها تلاش‌های مشترکی برای مقابله با چالش‌ها و حل مسایل مختلف صورت نمی‌دهند. ما خواهان افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم بین‌الملل هستیم. 

وی افزود: با هدف تقویت صلح در جهان برای اصلاح بعضی از نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل تلاش می‌کنیم. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار