انوشيروانی: ترکمنستان تورنمنت خوبی برای محک جوانان است

سجاد انوشيروانی سرمربی تيم ملی گفت: مسابقات ترکمنستان محک خوبی برای جوانترها است تا در رقابت های آتی بهترين نتيجه را نيز كسب كنيم.

پنجشنبه///انوشيروانی: ترکمنستان تورنمنت خوبی برای محک جوانان خواهد بودسجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان کشورمان در خصوص مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا به خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگارن جوان، گفت: طبق برنامه ای كه بعد از المپيک به فدراسيون ارائه كرديم، قرار بود بعد از آن رويداد به جوانترها فرصت بدهيم. طبق اين برنامه نيز برای رقابت های قهرمانی آسيا و بعد از آن برای بازی های همبستگی كشورهای اسلامی تصميم گرفتيم كه از نفرات جوان تر استفاده كنيم تا پتانسيل همه بچه ها برای تيم بزرگسالان ايران را محک بزنيم.

سرمربی تيم ملي وزنه برداری ايران ادامه داد: با اين شرايط می توانيم وضعيت همه وزنه برداران را بررسی كنيم و با شناخت بيشتری روی آنها برای مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا و حتی بازی های آسيايی سال 2018 در اندونزی تمركز كنيم. طبق اين محک می توانيم برنامه بسيار بهتری هم برای اين عزيزان داشته باشيم تا در مسابقات پيش رو بتوانيم بهترين نتيجه را نيز كسب كنيم.

انوشيرواني با اشاره به تمرين های ملي پوشان گفت: تمرين های سنگين نفرات در تهران بود و اينجا سعی ما اين است ملی پوشان تمرين های متفاوت تری داشته باشند.

وی با اشاره به مسابقه جابر بهروزی گفت: جابر در اينجا تمرين های خوبی داشت و درد كمرش بهتر شده است. راحت تر تمرين كرده و اميدواريم امروز با تمام قدرت روی تخته برود. با اينكه جابر سن زيادی ندارد اما جزو  ورزشكاران با تجربه ما است. اميدوارم همين تجربه به او و به ما كمك كند تا تيم ملی قدم اول را محكم بردارد.

انوشيروانی با اشاره به تركيب جوان تيم ملی اظهار كرد: از روز اولی كه بچه های جوان وارد تركيب تيم ملی شده اند، تلاش كرديم كه به آنها انگيزه بدهيم. به هرحال عضويت در تيم ملی بزرگسالان و جنگيدن برای كشور مثل يک سرباز جايگاه و موقعيتی است كه آنها بدست آورده اند و ما هميشه اين نكات را به آنها گوشزد كرده ايم.

او ادامه داد: تلاش كرديم به آنها ياد بدهيم چطور هدف دار باشند و برای رسيدن به اين هدف بجنگند. خدا را شكر كه در اين چهار ماه شرايط خوب بوده و واقعا تلاش كرده اند. خود بچه ها با تمام وجود كار كرده اند و اميدوارم روز مسابقه روز خوب برای آنها و البته ما باشد.

سرمربی تيم ملی وزنه برداری با اشاره به توقع از ملی پوشان گفت: همان روز اولی كه برنامه را به فدراسيون و شورای عالي فنی ارائه دادم تاكيد داشتم كه اين دو مسابقه بعد از المپيک برای محک جوان ترهای وزنه برداری است. هدف نگاه به آينده و حتی چشم انداز المپيک ٢٠٢٠ بود كه آينده سازی كنيم كه ديگر دست به عصا كار نكنيم. بايد نفرات جايگزين در تيم داشته باشيم چرا كه اين پتانسيل وزنه برداری ايران است و بايد از آن استفاده كنيم.

انوشيروانی با اشاره به تركيب تيم گفت: ما چهره های سرشناس در تيم داريم كه در كنارشان جوان ها نيز حضور دارند. محمدرضا براری و علی هاشمی كه جزو با تجربه ها هستند. ايوب موسوی در یکی دو سال گذشته عملکردش خوب بوده و در تيم ملی عضويت داشته است. در كنار اين ها نفراتی داريم كه برای اولين بار نامشان شنيده مي شود. ما جوان ها را كنار اين چهره ها گذاشتيم كه خلاء تجربه هم در تيم احساس نشود. با اين حال مطمئن باشيد این مسابقات برای جوانان گمنام ما در عرصه بين المللی آغاز بسیار خوبی خواهد بود.

وی به وضعيت تمرینی علی هاشمی اشاره كرد و گفت: هاشمی یک وزن بالا آمده و برنامه ويژه ای براي او داريم. قطعاً این وزنه بردار در آينده نزديک يكي از خوب های ما در دسته ١٠٥ كيلوگرم خواهد بود. علی هاشمی خيلی خوب و با انگيزه تمرين كرد اما قبل از اعزام عضله چهار سر زانویش دچار پارگی جزيی شد، اما چون اسمش را برای اين مسابقات رد كرده بوديم مجبور بودیم که این وزنه بردار را هم در اين تورنمنت به روی تخته بفرستیم. به هرحال هاشمی انگیزه ايده آلی دارد و اگر دردش اجازه بدهد يكی از خوب های ما در روز مسابقه خواهد بود.

انوشيروانی همچنين بيان كرد: مردم ما را دعا كنند. البته قطعاً مردم ما نیک می دانند ما برای درخشش در بازی های المپیک2016 ريو برنامه چهارساله داشتيم كه خدا را شكر با نتايج خوب به پايان رسيد. حالا هم برنامه ريزی ما برای المپیک2020 توكيو است. بايد توانمندی وزنه برداری در بخش پشتوانه سازی را بالا ببریم تا تيم ملی با نفرات قوی تری در مسابقات آتی حاضر شوند و خودشان را نشان بدهند. فارغ از هر نتيجه بايد اين طور ريسک ها را داشته باشيم تا برای مسابقات بزرگتر مثل قهرمانی جهان كاملاً آماده و قدرتمند ظاهر شويم تا هويت اصلی وزنه برداری ايران را دوباره ثابت كنيم. 

وی در پايان حمايت مسئولان ورزش از وزنه برداری را ضروری دانست و در این خصوص تاکید می کند: چهار ماه است كه در هر مصاحبه به این نکته مهم که وزنه برداری نیازمند نگاه ویژه مسئولان ورزش کشور است اشاره می کنیم، اما اين عزيزان گویا توجه ای به این موضوع مهم  ندارند. وزنه برداری هميشه پرچم دار و پيش رو بوده و در روزهای سخت به كمک ورزش ايران آمده  و قطعاً شايسته حمايت های بيشتری است. جا دارد از فدراسيون هم تشكر كنيم كه با تمام محدوديت های موجود، برنامه های تمرینی و اردوی تمامی رده های سنی را بدون توقف عملی می كند تا پشتوانه سازی در وزنه برداری ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار