برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان آسیا

71 شطرنج باز از 13 کشور برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا اعلام آمادگی کردند.

برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان آسیابه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان آسیا روزهای ۱۱ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در دو بخش آزاد و دختران به میزبانی ایران و در شیراز برگزار می شود.

تا کنون برای شرکت در این رقابت ها 71 شطرنج باز از 13 کشور اعلام آمادگی کردند ۳۸ بازیکن به نمایندگی از کشورمان در رقابت ها حضور دارند.

هر کشوری  می تواند 2 سهمیه در این مسابقات داشته باشد و سایر بازیکنان متقاضی می توانند با هزینه شخصی در رقابت ها شرکت کنند. نفرات اول تا سوم مسابقات جوانان آسیا در سال ٢٠١٦ همراه با قهرمان نوجوانان زیر ١٨ سال ٢٠١٦ به صورت مستقیم سهمیه حضور در این مسابقات را دارند.


مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان آسیا در ۹ دور و به روش سوئیسی برگزار می شود. در پایان این رقابت ها سه بازیکن ایرانی( در هر دو بخش آزاد و دختران) که بهترین نتیجه را کسب کند به مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان ٢٠١٧ در ایتالیا اعزام می شود.

این مسابقات سال گذشته به میزبانی کشور هند و شهر دهلی نو برگزار شد  که با قهرمانی آراوینث از کشور میزبان در بخش آزاد و قهرمانی اورینتیای مغولستانی در بخش دختران همراه بود.

همچنین سید خلیل موسوی نماینده کشورمان هم امتیاز با نفر سوم و به دلیل پوئن شکنی کمتر با قرار گرفتن در جایگاه پنجم بهترین نتیجه را در بین بازیکنان ایرانی حاضر در بخش آزاد به دست آورد.

در بخش دختران نیز وصال حامدی نیا هم امتیاز با نفر چهارم و به دلیل پوئن شکنی کمتر با  رتبه هشتمی بهترین عملکرد را داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار