بازرسی از وزیر خارجه نیوزیلند در راستای اجرای دستورات ترامپ

وزیر خارجه نیوزیلند در سفر به آمریکا و در فرودگاه کشورش مورد بازرسی قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزیلند هرالد؛ "موری مک کولی"، وزیر امور خارجه نیوزیلند، در سفر ماه گذشته (21 مارس) به واشنگتن و با وجود در دست داشتن گذرنامه دیپلماتیک، طبق دستور دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مورد بازرسی قرار گرفت. خبر این بازرسی که از آن به عنوان یک اشتباه اداری یاد شده به تازگی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. 

وزیر خارجه نیوزیلند در فرودگاه شهر آوکلند کشورش عازم واشنگتن بود تا در نشستی درباره مقابله با گروه تروریستی داعش حضور یابد که مورد بازرسی قرار گرفت.

دفتر نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد "مک کولی" 21 مارس در حال سوار شدن به پرواز خطوط هوایی نیوزیلند بود که به صورت تصادفی برای بازرسی انتخاب شد. درمورد اینکه چرا بازرسی از وزیر خارجه هم اکنون رسانه‌ای می شود هیچ توضیحی ارائه نشده است.

دفتر وزیر امور خارجه و خدمات امنیت پرواز نیوزیلند این اشتباه را یک خطای اجرایی دانستند.

خدمات امنیت پرواز نیوزیلند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این بازرسی‌ها الزام دولت آمریکا بوده و از سوی شرکت امنیت پرواز آوکلند انجام شده است.
 
طبق قوانین دولت آمریکا در پروازهایی که مستقیما به این کشور انجام می‌شود باید "بازرسی گزینشی" از مسافران به عمل آید. 

وزیر خارجه نیوزیلند قصد دارد هفته آینده به صورت رسمی از سمت فعلی خود کناره گیری کند و "گری برونلی" به عنوان جانشین وی معرفی خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار