در واکنش به تحرکات جدید کاخ سفید؛

کره شمالی: تسلیم فشارهای آمریکا نخواهیم شد

در حالی که آمریکا عهده دار هدایت تلاش های بین المللی برای منزوی کردن کره شمالی است، پیونگ یانگ اعلام کرد این کشور تسلیم فشارهای واشنگتن نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شین هوا، در حالی که آمریکا هدایت تلاش های بین المللی برای منزوی کردن کره شمالی را بر عهده دارد، پیونگ یانگ روز سه شنبه اعلام کرد این کشور تسلیم فشارهای واشنگتن نخواهد شد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گزارش کرد آمریکا به دنبال جلب حمایت داخلی و خارجی به منظور اعمال سیاست جدید با حداکثر فشار علیه پیونگ یانگ است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شخصا نمایندگان برخی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد را به منظور گفتگو در مورد موضوع پیونگ یانگ به کاخ سفید دعوت کرده است.

وی افزود: گزارش شده که این نشست پشت درهای بسته و با حضور سناتورهای آمریکایی و برخی از مقامات بلندپایه مانند وزرای امور خارجه و دفاع این کشور با هدف اعمال سیاست جدید علیه کره شمالی، در کاخ سفید برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی تاکید کرد این اقدامی خطرناک است که برای برافروختن آتش جنگ همه جانبه صورت می گیرد.

ترامپ روز دوشنبه در نشست با نمایندگان 15 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل در کاخ سفید گفت: وضع فعلی کره شمالی قابل قبول نیست و این کشور یک معضل جهانی است که باید حل و فصل شود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در این نشست اعمال شدیدترین تحریم ها را علیه کره شمالی خواستار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در پایان تاکید کرد آمریکا خنجری را بیرون آورده تا به هر قیمتی به کره شمالی ضربه بزند، اما پیونگ یانگ در برابر واشنگتن خواهد ایستاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار