اتمام عملیات اجرایی طرح کاداستـر اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از اتمام عملیات اجرایی طرح کاداستر اراضی کشاورزی در سطح ٣٧۵٠ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اسمعیل کریم زاده اظهارکرد: از سال ۹۴ به صورت پایلوت اجرای طرح کاداستر در سطح سه هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی آبی شهرستان پیرانشهر با استفاده از اعتبارات ملی توسط مدیریت امور اراضی استان آغاز شده بود که امروز اطلاعات و داده‌های آن تحویل نماینده ثبت و اسناد کشور شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از راهکارهای ۲۷ گانه ستاد احیای دریاچه ارومیه، تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی است، با اجرای کامل این طرح در استان با اولویت اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه می‌توانیم اطلاعات جامع و آمار دقیقی از وضعیت اراضی کشاورزی استان بدست بیاوریم.
کریم زاده افزود: همچنین فاز دوم این طرح نیز در سطح ۴۰ هزار هکتار از اراضی پیرانشهر با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال اجرا است.
وی همچنین خاطر نشان کرد: این طرح زمینه مناسبی را برای اجرای سایر برنامه‌های احیایی دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی از قبیل: اصلاح الگوی کشت، تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری و آمایش سرزمینی را فراهم می‌نماید.
کریم زاده تهیه طرح کاداستر اراضی را فرصتی برای تغییر و بهبود وضعیت کشاورزی در استان دانست و اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها مشکلات حقوقی، تداخلات و تعیین تکلیف وضعیت اراضی مشخص و متعاقبا" مشکلات اساسی ناشی از صدور سند نیز مرتفع می‌شود.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح کاداستر اراضی در استان افزود: مناطق مستعد اراضی کشاورزی جهت اجرای طرح کاداستر در سال جاری نیز در سطح شهرستانهای پیرانشهر، ماکو، شوط و پلدشت شناسائی و جانمائی شده است که در صورت تخصیص منابع اعتباری مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح‌ها ۷۴ هزار هکتار ازاراضی کشاورزی استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
محمود مظلومی با بیان اینکه این طرح به صورت مجزا از طرحهای کاداستر ستاد احیای دریاچه ارومیه و رودخانه‌های مرزی در حال اجرا است، اضافه کرد: برای اجرای کامل این طرح‌ها از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۶، این طرح در مجموع در حدود ۱۱۷ هزار و ۷۵۰ هکتارازاراضی کشاورزی استان اجرائی می‌شود.
وی به لزوم اجرای این طرح در استان اشاره و خواستار تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی تولید کننده اطلاعات مکانی و تامین کننده منابع مالی مرتبط با اجرای این طرح و اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی در جهت همراهی بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی استان برای تسریع در اجرای هر چه مطلوبتر این طرح شد.
رییس هیئت مدیره مشاور راهبر طرح کاداستر اراضی کشاورزی کشور نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت اجرای طرح کاداستر در اراضی کشور، از نحوه اجرای این طرح در استان ابراز رضایت کرد و اظهار امیدواری کرد در سال جاری نیز در جهت تهیه بانک جامع اطلاعات و هوشمند سازی بخش کشاورزی برنامه‌های ابلاغی اجرای این طرح با اهتمام و تلاش بیشتری نسبت به سال گذشته عملیاتی شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.