رئیس‌جمهور چین، ترامپ را به "خویشتنداری" در برابر کره شمالی دعوت کرد

"شی جین پینگ" در تماس تلفنی با "دونالد ترامپ"، همتای آمریکایی خود را به "خویشتنداری" در برابر کره شمالی دعوت کرد.

رئیس جمهور چین ترامپ را به
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ "شی جین پینگ"، رئیس جمهور چین در گفتگوی تلفنی با "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا خواستار "خویشتنداری" واشنگتن در برابر پیونگ یانگ شد.

گفتگوی تلفنی دو طرف چینی و آمریکایی در پی انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه پیونگ یانگ خود را برای ششمین آزمایش هسته‌ای آماده می‌کند، رخ داده است.

شبکه تلویزیونی سی‌سی‌تی‌وی چین به نقل از رئیس جمهور این کشور اعلام کرد پکن شدیدا مخالف برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای کره شمالی است. این اقدام پیونگ یانگ به گونه‌ای نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است. با این حال، پکن امیدوار است واشنگتن و دیگر کشورهای درگیر این مناقشه خویشتنداری کرده و از تشدید این وضعیت جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی شی از ترامپ خواسته است: «اگر کشورهای درگیر مناقشه در شبه جزیره کره به وظایف خود عمل کنند و در کنار هم قرار بگیرند می‌توان موضوع هسته‌ای در این منطقه را به سرعت حل و فصل کرد.»

ترامپ نیز با اشاره به موقعیت اقتصادی چین در منطقه نسبت به اتخاذ گزینه اعمال فشار بر پیونگ یانگ تاکید کرد.

دولت دونالد ترامپ پیش از این هشدار داد همه گزینه‌ها برای متوقف کردن جاه طلبی‌های هسته‌ای کره شمالی از جمله حمله نظامی روی میز است. این در حالی است که بسیاری از مقامات آمریکایی بر استراتژی اعمال فشار بر پیونگ یانگ با کمک پکن تاکید کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار