وحشتاک ترین ابزار شکنجه در قرون وسطی + تصاویر

ابزار های شکنجه قرون وسطی در اروپا را میتوان جز وحشتناکترین ابزار در تاریخ دانست.

وحشتاک ترین ابزار شکنجه در قرون وسطی + تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امپراتورهای قرون وسطی  در اروپا برای شکنجه مخالفین خود از ابزار هایی استفاده میکردند که دیدن کارکرد آن نیز انسان را به وحشت می اندازد.
 
این نوع شکنجه ها بیشتر در کشورهای اسپانیا ، انگلیس ، پرتقال و فرانسه که  مورد استفاده قرار میگرفت. البته این ابزار توسط گروه های تفتیش عقاید کلیسای قرون وسطی نیز مورد استفاده قرار میگرفت.
 
در ادامه تصاویر برخی ابزار های شکنجه را با توضیحی مختصر مشاهده میکنید.
 
  •  دستگاه کشیدن دندانه ای
وحشتاک ترین ابزار شکنجه در قرون وسطی + تصاویر

 
یکی از معروف ترین ابزار های شکنجه قرون وسطی که شاید در فیلم ها نیز دیده باشید ، دستگاه کشیدن دندانه ای است ،  دست ها و  پاهای شکنجه شونده با طناب به بالا و پایین دستگاه محکم میشود و محور بالای دستگاه که ماننده گیره های دندانه ای است  همینطور یک درجه سفت میشود. این اتفاق دردناک موجب در رفتن مفاصل در بدن میشود. و حتی موجب کنده شدن دست یا پا میشود.
 
  • تابوت عمودی شکنجه
 
وحشتاک ترین ابزار شکنجه در قرون وسطی + تصاویر
شاید این نوع شکنجه را هم در برخی از فیلم های تاریخی دیده باشید. افراد داخل قفس هایی قرار داده میشد و از ارتفاعی آویزان میشوند . آزار هم از طرف پرندگان وحشی ، سنگ زدن از طرف عابرین  ، سرما و گرمای هوا در کنار  نبود آب و غذا  و معمولا جای کم در این قفس ها به سرعت شکنجه شونده را از پای در می آورد.
 
  •  کلاه خود له کردن جمجمه سر
 
وحشتاک ترین ابزار شکنجه در قرون وسطی + تصاویر
این شکنجه یکی از وحشتناک ترین اعمالی  است در قرون وسطی انجام میشد.
چانه قربانی روی میله پایینی و کلاه روی سرش قرار داده میشد و با چرخاندن پیچ ابزار شکنجه ، کم کم سر تحت فشار قرار میگیرد و این شکنجه دردآور از شکستن فک آغاز و حتی با بیرون زدن حدقه چشم ادامه و تا مرگ قربانی ادامه میافت.
یکی از مهمترین کابرد های این وسیله برای اعتراف گرفتن بود.
 
  •  جدا کننده مفاصل (زانو و آرنج)

همانطور که از نامش پیداست این وسیله با تیغه یا میخ هایش  ، روی مفاصل زانوی قربانی قرار میگیرفت و با چرخاندن پیش آن به طور آهسته در بدنش فرورفته و  مفاصلش را جدا میکرد. 
گفتنی است یکی از شدید ترین دردها ، دردهایی است که در مفاصل ایجاد میشود. حتی گفته میشود که برخی از میخ ها را قبل از شکنجه داغ میکردند تا موجب درد بیشتر شود.
 
  •  چرخ کِشنده
 
وحشتاک ترین ابزار شکنجه در قرون وسطی + تصاویر
این وسیله نیز شبیه دستگاه اول کار میکند با این تفاوت در بدن قربانی ابتدا یا در حین شکنجه با چکش شکستگی های ایجاد و بعد به این چرخ بسته و کشیده شده  که موجب فاصله افتادن در محل شکستگی میشود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار