در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بورس کالا زمینه‌ شفافیت در معاملات را فراهم می‌کند

یک کارشناس بازار سرمایه از ضرورت راه اندازی تالار صادراتی بورس کالا گفت: در بورس کالا عرضه و تقاضا سبب ایجاد شفافیت می‌شود ضمن آنکه توجه به صادرات، وضعیت را بهتر می‌کند.

علی عباسی در گفتگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ضرورت راه‌اندازی تالار صادراتی بورس کالا اظهارداشت: در بورس کالا عرضه و تقاضا سبب ایجاد شفافیت می‌شود ضمن آنکه توجه به صادرات، وضعیت را بهتر می‌کند.

عباسی ادامه داد: برای به روز رسانی بازار جهانی در بازار سرمایه، باید سعی کنیم که منطبق و یا نزدیک به آن باشد چرا که در بعضی از روز‌ها هسته معاملات متوقف شده و قابلیت سیستم نرم افزاری در ایران را نداریم.

به گفته وی قبل از ورود به بازارهای جهانی باید نرم افزاری برای صادرات داشته باشیم.

عباسی در ادامه از درخواست عضویت باشگاه جهانی در بورس کالا خبر داد و عنوان کرد: باید سعی شود در بورس کالا عرضه‌ای وجود داشته باشد، درحالیکه میزان عرضه هم باید مشخص شود.

براساس این گزارش، دولت باید برای پذیرش بیشتر و انجام معاملات محصولات، به کمک بورس کالای ایران آمده تا شاهد رشد شفافیت اقتصادی و حکمفرمایی منطق و عدالت بر نحوه قیمت کالا‌ها باشیم، این درحالی است که در سال گذشته شرایط اجتماعی و سیاسی و همچنین استرس‌ها و فشارهای زیادی بر بورس کالا حاکم بود، اما بورس کالای ایران توانست با افزایش تعاملات و نشست‌های هم اندیشی با فعالان صنایع، موانع زیادی را با موفقیت پشت سر بگذارد و برآیند این اقدامات مثبت نیز در رشد حجم و ارزش معاملات کالاهای مختلف در بورس کالا نمود پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار