معاون شهردار قم مطرح کرد؛

بودجه ۱۸۰۰ میلیاردی شهرداری برای توسعه و عمران شهر قم

معاون شهردار قم گفت: از مجموع بودجه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم در سال ۹۶ حدود یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد آن مربوط به پروژه‌های عمرانی، پرداخت دیون و ... است.

بودجه ۱۸۰۰ میلیاردی شهرداری برای توسعه و عمران شهر قم
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ علیرضا قاری‌قرآن، با اشاره به اجرای نهضت آسفالت در شهر قم اظهار داشت: شوارع و خیابان‌های شهر قم در چند سال گذشته با مشکل جدی در زمینه آسفالت روبرو بوده است که سال 93 به میزان 176 هزار تن و سال 94 نیز بیش از 135 هزار تن آسفالت در شهر قم توزیع‌شده است.
 
وی بابیان اینکه در سال گذشته نیز بیش از 205 هزار تن آسفالت در شوارع و معابر قم توزیع‌شده است، افزود: از این میزان بیشترین توزیع در منطقه هفت به علت مرکزیت شهر حدود 32 هزار تن و کمترین در منطقه سه شهرداری با 14 هزار تن بوده است.
 
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم ادامه داد: برای سال جاری در ادامه اجرای نهضت آسفالت بیش از 256 هزار تن آسفالت در شهر قم توزیع خواهد شد.
 
وی با تأکید بر اینکه در سال جاری در منطقه چهار شهری حدود 60 هزار تن آسفالت توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: در منطقه یک 24 هزار تن، منطقه دو 26 هزار تن، منطقه سه 20 هزار تن، منطقه پنج 30 هزار تن، منطقه شش 41 هزار تن، منطقه هفت 11 هزار تن و منطقه هشت شهری نیز 7 هزار تن آسفالت توزیع می‌گردد.
 
قاری‌‌قرآن با اشاره به اینکه شهرداری قم توانایی تولید و توزیع 300 هزار تن آسفالت را در سال در شهر قم دارد، ابراز کرد: طبق تدوین و تصویب چشم‌انداز قم 1400، شهر تا این سال باید به روال خوبی در آسفالت رسیده باشد که قطعاً با همتی که از طرف مدیریت شهری در این زمینه وجود دارد دست‌یافتنی خواهد بود.
 
معاون شهردار قم به پیاده‌روسازی و احداث فضای سبز در مناطق شهری اشاره کرد و گفت: در سال 96 در بحث پیاده‌روسازی معابر در شهر قم حدود 5.8 میلیارد تومان و برای احداث فضای سبز حدود 38 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
 
به گفته وی از مجموع بودجه 2 هزار و 200 میلیارد تومانی شهرداری قم در سال 96 حدود یک‌هزار و 800 میلیارد آن مربوط به پروژه‌های عمرانی، پرداخت دیون، بهبود عبور و مرور در شهر، ایجاد اماکن ورزشی، تفریحی و توریستی، ایجاد تأسیسات شهری و ایمن‌سازی و بهبود محیط شهری است.
 
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم تأکید کرد: شهر قم شاید ازنظر تعداد اماکن تفریحی و ورزشی شرایط خوبی داشته باشد ولی همه این اماکن در اختیار مردم نیست که در سال جاری برنامه‌هایی برای آن در نظر گرفته‌شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار