تبریز؛

معرفی نفرات برتر جشنواره موسیقی عاشیقلار در تبریز

نفرات برتر جشنواره موسیقی عاشیقلار در تبریز معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محرمی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر جشنواره موسیقی عاشیقلار در هفتم اردیبهشت ماه جاری با حضورمعاون هنری وزیر ارشاد در تبریز خبر داد.
 
وی گفت: این آیین با حضور اساتید برجسته و پیشکسوت هنر موسیقی  و همچنین دکتر علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفتم اردیبهشت ماه جاری ساعت ١٦ در خانه هنر تبریز برگزار شده و طی آن نفرات برتر که با آراء هیات داوران انتخاب شده اند معرفی می شوند.
 
وی افزود: این جشنواره با هدف صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان، ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و عمومی شهروندان، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش زمینه های فرهنگی بین شهروندان در سه بخش گروهی، تک خوانی و تک نوازی به صورت رقابتی برگزار می شود.
 
براساس این گزارش  ٦٢ نفر از هنرمندان موسیقی عاشیقی به مرحله ی مسابقه ی این جشنواره راه یافته اند که پنجم و ششم اردیبهشت ماه جاری در تالار "کمال الدین بهزاد "خانه ی هنر تبریز به اجرای برنامه خواهند پرداخت و هفتم اردیبهشت ماه نیز با حضور هنرمندان موسیقی و اصحاب فرهنگ، نفرات و گروههای برتر معرفی خواهند شد.
 
حسن اسکندری"، "چنگیز مهدی پور"، "چنگیز بی ریا"، رحیم نظری" و "جلیل حمیدی" داوری جشنواره موسیقی عاشیقلار را بر عهده دارند.
 
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.