ایلام؛

هوای برخی شهرهای استان ایلام در وضعیت هشدار قرار گرفت

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: هوای شهرهای ایلام، ایوان، آبدانان، مهران و دهلران به علت ورود ریزگردها و گرد و غبار موجود در هوا، امروز در وضعیت هشدار قرار گرفت.

هوای برخی شهرهای استان ایلام در وضعیت هشدار قرار گرفتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،علی طاهر سارایی بیان کرد: بر اساس آخرین سنجش ذرات گرد غبار از ایستگاه های سنجش آلودگی هم اکنون میزان غلظت ریزگردها در هوای شهرهای مهران و دهلران سه برابر حد مجاز، ایوان و آبدانان 2 برابر حد مجاز و شهرستان ایلام یک برابر حد مجاز اعلام شده است.

وی با بیان اینکه این توده از طرف بیابان های کشور عراق وارد آسمان استان ایلام شده است، اظهارکرد: وضعیت ذرات معلق در هوای سایر شهرستان های استان در حال حاضر عادی گزارش شده و هوای این مناطق در شرایط سالم است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام افزود: وضعیت آلودگی در شهرستان های ایلام، ایوان و آبدانان روندی کاهشی داشته اما در شهرستان های مهران و دهلران روند افزایشی یا پایدار را نشان می دهد.

هوای استان ایلام سال گذشته 80 روز بخاطر ورود ریزگردها آلوده و ناسالم بود و این موضوع خسارت های بسیاری بر محیط زیست و سلامت مردم، درختان و حیوانات بر جای گذاشته است.

استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور ما می شوند مواجه است و توده های ریزگردها در این سال های خسارت های زیادی را به استان وارد ساخته است. 

هشت ایستگاه سنجش میزان ذرات معلق در هوای استان ایلام را اندازه گیری و ثبت می کند.


انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.