هشدار جان بولتون در خصوص تنش‌های ژئوپولیتیکی شبه‌جزیره کره

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نسبت به تنش‌های ژئوپولیتیکی در شبه جزیره کره هشدار داد.

هشدار جان بولتون به تنشهای ژئوپولیتکی در شبه جزیره کره

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل؛ "جان بولتون"، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نسبت به تنشهای ژئوپولیتیکی در شبه جزیره کره هشدار داد و اعلام کرد این وضعیت با گذشت زمان وخیم تر خواهد شد.

بولتون در مصاحبه امروز خود با برنامه صبح "جان کتسیمیتیدیس" گفت: کره شمالی بسیار متغیر و ناپایدار است و ممکن است به زودی از قابلیت آسیب رسانی مستقیم به ما بهره مند شود. هدف اصلی دولت ترامپ متقاعد کردن چین است. با اتحاد چین و آمریکا در شبه جزیره کره می توان به راه حلی مسالمت آمیز برای پایان دادن به این تنشها دست یافت.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل با اشاره به این موضوع که همه گزینه های نظامی درباره کره شمالی روی میز است ادامه داد: اگر هدف اصلی ما این است که پیونگ یانگ را از داشتن تسلیحات هسته ای منع کنیم، فکر می کنم تنها تضمین دراز مدتی که داریم اتحاد مجدد دو کره است. با این حال، نظر من به نگه داشتن گزینه نظامی روی میز نزدیکتر است. چراکه رفتار کره شمالی بدتر و بدتر می شود.

وی در پایان اظهارات خود با اشاره به تنش های جاری در سوریه اعلام کرد، سیاستهای روسیه در حمایت از دولت بشار اسد، وضع منطقه را "بی ثبات تر" می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار