اظهارات وقیحانه انگلیس درباره کمک به پیدایش و تشکیل رژیم صهیونیستی+ تصاویر

دولت انگلیس اعلام کرد از بیانیه سال 1917 "بالفور" حمایت می‌کند و بابت نقشی که در تاسیس اسرائیل داشته، به خود می‌بالد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت فایو پیلارز؛ دولت انگلیس در واکنش به طومار امضا شده از سوی 13 هزار و 300 شهروندی که بیانیه "بالفور" را محکوم کرده و خواستار عذرخواهی رسمی از فلسطین شده بودند، اعلام کرد: لندن قصد ندارد بابت این بیانیه که در سال 1917 صادر شد، عذرخواهی کند و بر خود به دلیل نقشی که در تاسیس اسرائیل داشته، می‌بالد.

بیانیه بالفور نامه‌ای تاریخی بود که 2 نوامبر 1917 از سوی "آرتور جیمز بالفور"، وزیر خارجه وقت انگلیس، خطاب به "والتر روتشیلد"، سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام این کشور، نوشته شد. در این نامه از موضع مثبت دولت انگلیس جهت ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین سخن گفته شده است.

بیانیه بالفور سرآغاز تلاش در عرصه بین‌المللی برای تاسیس سرزمینی مختص به اسرائیل محسوب می‌شود.

دولت انگلیس در پاسخ به معترضان بیانیه مذکور اعلام کرد: بیانیه بالفور بیانیه‌ای تاریخی است و دولت قصد ندارد بابت آن عذرخواهی کند. ما به نقش خود در پیدایش اسرائیل افتخار می‌کنیم. وظیفه ما در حال حاضر تشویق فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به سوی صلح است.

در بخش دیگری از پاسخ شرم‌آور لندن به معترضان بیانیه بالفور آمده است: این بیانیه زمانی نوشته شد که جهان درگیر جنگ جهانی اول بود و در آن شرایط کمک به ایجاد خانه‌ای برای یهودیان در سرزمینی که آنها در آنجا ارتباط مذهبی و تاریخی زیادی داشتند، صحیح و اخلاقی بود.

دولت انگلیس برای توجیه حمایت شرم‌آور خود از بالفور مدعی شد خواستار زندگی امن و مطمئن اسرائیل در کنار حکومت بادوام و مستقل فلسطین بر اساس مرزبندی‌های سال 1967 است. سپس لندن از راه حل تشکیل دو دولت برای رسیدن به صلح خاورمیانه حمایت کرد.

اظهارات وقیحانه انگلیس درباره کمک به تشکیل دولت جعلی اسرائیل+ تصاویر

در بیانیه دولت انگلیس آمده است: معتقد هستیم صلح خاورمیانه فقط زمانی موفق خواهد بود که مذاکرات مستقیم دیپلماتیک میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها انجام شود؛ اما این مذاکرات نیازمند حمایت مناسب از سوی جامعه بین‌المللی نیز هست. انگلیس آماده است هرآنچه می‌تواند در حمایت از صلح انجام دهد.

اظهارات وقیحانه انگلیس درباره کمک به تشکیل دولت جعلی اسرائیل+ تصاویر

اظهارات وقیحانه انگلیس درباره کمک به تشکیل دولت جعلی اسرائیل+ تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
همه فتنه ها همیشه از انگلیسیها بوده و هست . ولی جالبه که یک وقت میگن من نبودم یک لحظه بعد میگن بودم. تمام بیچارگی ملتها سر مکر این انگلیس هاست.
آخرین اخبار