سیدافقهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عربستان به دلیل فقر فرماندهان زبده از مستشاران پاکستان و مصر در ائتلافش بهره‌ می‌گیرد

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: عربستان علی رغم هزینه‌های هنگفت نظامی و تسلیحات فوق مدرن، فرماندهان زبده و شایسته‌ای ندارد؛ لذا ژنرال پاکستانی رهبری این ائتلاف را پذیرفته است.

افقهی:رهبری دولت عربستان برای مبارزه با تروریسم فریبی استراتژیک است/سعود ها به دنبال مبارزه علیه مقاومت هستندهادی  سید افقهی کارشناس سیاست خارجی و مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان تشکیل ائتلاف عربستان برای مبارزه با تروریسم را به نوعی فریب افکار عمومی جهان عنوان کرد و اظهار داشت: عربستان سعودی خود یکی از بزرگ‌ترین حامیان تروریسم در جهان است.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها نیز به حمایت علنی عربستان از تروریسم اذعان دارند افزود: دوستان هم پیمانان و شرکای غربی عربستان به وضوح و با کمال شفافیت و با مدارک قاطع اعلام می‌کنند که رژیم سعودی در توسعه تروریسم و حمایت از آن ید طولایی دارد.

سید افقهی درباره حضور ژنرال پاکستانی در عربستان با هدف رهبری این ائتلاف، تصریح کرد: عربستان سعودی علی رغم هزینه‌های هنگفت نظامی و تسلیحات فوق مدرنی که از غرب و آمریکا وارد کرده است، فرماندهان زبده و شایسته‌ای ندارد. این نقشه آمریکاست که همواره سعودی‌ و حکام حوزه خلیج فارس را وابسته به خود و مستشاران کشورهایی مانند پاکستان، ترکیه، اردن را در راستای اهداف شوم خود اجاره کند. لذا ژنرال پاکستانی با همین استراتژی رهبری این ائتلاف را پذیرفته است.
 
کارشناس غرب آسیا خاطر نشان کرد: تروریسم فکری، ساخته و پرداخته وهابیت عربستان است، اما باید بدانیم هدف اصلی تشکیل  این ائتلاف علیه جبهه مقاومت به خصوص مردم مظلوم یمن است. چرا که فرماندهان نالایق عربستان قدرت رویارویی برابر استواری و ایستادگی ارتش یمن و کمیته‌های انقلابی انصارالله یا حوثی‌ها را ندارند؛ لذا هم اکنون به دنبال جذب مستشاران نظامی پاکستان، اردن، مصر و حتی رژیم صهیونیستی هستند. اما استفاده از مستشاران رژیم صهیونیستی لکه ننگی است که آن را علنی نمی‌کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: افقهی ، پاکستان ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار