واگذاری مجموعه چرخاب اردکان برای مرمت و بهره برداری

مجموعه چرخاب اردکان در استان یزد از طریق مزایده به افراد علاقمند و واجد شرایط برای تکمیل مرمت و بهره برداری به عنوان رستوران و هتل سنتی واگذار می شود.

 محمدرضا نصیری معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اعلام این خبر گفت: پیرو مصوبه هیئت دولت برای واگذاری بناهای تاریخی و فرهنگی و با تصمیم هیئت مدیره صندوق احیا، بیست بنا از سوی این صندوق در مرحله دوم واگذاری ها در دوازده استان کشور به مزایده گذاشته می شود که یکی از این بناها مجموعه چرخاب اردکان در استان یزد می باشد.

 نصیری افزود: این مجموعه شامل پنج خانه ارزشمند تاریخی است که در محله چرخاب اردکان واقع شده و از طریق صندوق احیا و بهره برداری اماکن تاریخی از طریق مزایده و به صورت طولانی مدت به بهره بردار واگذار می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: باتوجه به اینکه یزد، یکی از قطبهای اصلی گردشگران فرهنگی کشور می باشد باید ظرفیت بخش اسکان مسافران را افزایش دهیم.
 
شهرستان اردکان به دلیل قرار گیری در مسیر شهرهای اصفهان و یزد  و همچینن وجود جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار شاخص، از همه علاقمندان به صنعت گردشگری که دارای تمکن مالی کافی می باشند، تقاضا می شود تا با شرکت در این مزایده و انعقاد قرارداد در مسیر رونق فرهنگی و اقتصادی استان گام بردارند. 

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار