قزوین؛

هشدار درباره تخریب و توهین به نامزدهای انتخاباتی

دادستان قزوین به کاندیداها و هوادارانشان درآستانه انتخابات پیش رو در خصوص انجام تبلیغات، تخریب، توهین، حمله و بی‌حرمتی به یکدیگر هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: متأسفانه بعضی از نامزدهای انتخاباتی به جای ارائه راه حل مشکلات موجود، به دامن زدن به اختلافات بیش‌تر و بد اخلاقی روی آورده‌اند و فضای انتخاباتی و شور و نشاط موجود را دستاویزی برای تخریب و توهین به یکدیگر قرار داده اند.
 
وی با بیان این که کاندیداها و طرفداران آنها از درگیری‌ های بی‌فایده خودداری کنند، افزود: بعضا کاندیدها همدیگر را به مسائلی متهم می‌کنند که به هیچ عنوان به نفع خودشان و دیگران نیست، و این موضوع  منجر به خدشه دار کردن آبرو و حیثیت آنان می شود و حتی دامن این بداخلاقی ها را به خانواده های طرفین می کشانند و این باعث تاسف است.

عضو شورای مسئولان قضایی استان گفت: مطابق قانون دستگاه قضایی مکلف به رسیدگی به اتهامات افراد و اشخاص است  و کار رسیدگی به پرونده افراد متخلف و مجرم، کاملاً روشن و مستند خواهد بود .

وی گفت: این گونه بد اخلاقی ها چه در فضای مجازی و در سطح شهر در حال رصد و تعدادی پرونده نیز در این باره تشکیل و در حال رسیدگی است.

دادستان قزوین با بیان اینکه مطابق فرمایش مقام عظمای ولایت با رعایت و احترام به قانون و نهادهای قانونی برگزار کننده انتخابات شاهد فضایی آرام با نشاط سیاسی خواهیم بود، افزود: در فضایی که همه باید دست به دست هم دهیم تا به بیان معظم له شاهد حضور حداکثری مردم باشیم، با مشکل‌ تراشی، تخریب‌ها و تهمت‌ زدن‌ها همه زحمات و دستاوردهای پیشین و موجود نادیده گرفته می شود و موجبات بی اعتمادی را فراهم می آورند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: کاندیداها و هوادارانشان باید تنها در مورد شایستگی های خود یا کاندیدای مورد حمایتشان سخن بگویند و از تخریب و توهین دیگر کاندیداها خوددادری کنند و گفتمان انتخاباتی از قبیل نقدها و بیان مسائل و مشکلات باید با زبانی محترمانه، مودبانه، دلسوزانه و منصفانه صورت گیرد.

وی همچنین از صدور دستوراتی به مأموران نظامی و انتظامی جهت ارائه گزارش روزانه موارد تخلف نامزدها و طرفدارانشان خبر داد.
 
انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.