ساری،

ترویج کتابخانی با استفاده از کتابخانه مسجد

کتابخانه مساجد، بهترین مکان ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباس زارع معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب در ساری، کتابخانه مساجد را بهترین مکان ترویج کتابخوانی دانست و گفت: تعدد مراکز دانشگاهی یکی از دلایل اقبال مازنی ها به مطالعه است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با سه طرح پایتخت کتاب ایران، روستای دوستدار کتاب و جام باشگاه کتاب، اهتمام فراوان دارد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: این استان در سال گذشته یکی از کاندیداهای پایتخت کتاب ایران بود و امید می رود در سال جاری نیز میزبان این طرح باشد.

زارع افزود: کتابخانه مساجد، بهترین مکان ترویج کتابخوانی است و این امر با اتفاقات خوب در این نهاد فرهنگی و تجهیز آنها به سخت افزار و نرم افزار، محقق شده است.

وی درباره نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: حمایت از تولید و چاپ با هدف تحقق این شعار از گام های اساسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: با مساعدت هایی که به ناشران و نویسندگان صورت می گیرد، کتاب ها با قیمت مناسب به دست علاقه مندان می رسد و شاهد بیش از پیش نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سبد فرهنگی خانواده ها، خواهیم بود.

نمایشگاه کتاب ویژه هفته معلم از ٨ و ٣٠ دقیقه صبح تا ٢٠ و ٣٠ دقیقه شب با پنج هزار عنوان و بیش از ١٠ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف رمان، تاریخ، مذهبی و ... برای بازدید علاقه مندان به مطالعه از ٢ تا ١٠ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دایر است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.