یاسوج؛

تخصیص اعتبار طرح های بنیاد برکت بالای 50درصد باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرمانداران شهرستان ها حداقل بیش از 50درصد از اعتبارات دربودجه سال جاری را برای طرح های عمرانی و اقتصادی بنیاد برکت تخصیص دهند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ سید موسی خادمی در نشست بررسی طرح های اقتصادی و عمرانی بنیاد برکت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت که فرمانداران و سازمان برنامه وبودجه نیز می توانند حتی برای برخی طرح ها که قابلیت اجرا و تکمیل 100درصدی در سال 96 را دارند سهمیه استان در این راستا به طور کامل در بودجه امسال پیش بینی کنند.

وی تصریح کرد که میزان تفاهم نامه امضا شده با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که در بهمن سال گذشته به امضا رسید، افزون بر سه هزار و 200 میلیارد ریال است.

خادمی یادآور شد که براساس این تفاهم نامه 2 طرفه بیش از 599 طرح اقتصادی و زیربنایی برای رفع محرومیت در کهگیلویه و بویر احمد اجرا و حدود پنج هزار و 500 فرصت شغلی در این استان ایجاد خواهد شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت که ساخت 17 مدرسه در قالب 80 کلاس درس با اعتباری افزون بر 125میلیارد ریال، مشارکت در احداث هفت مرکز و پایگاه بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و بهسازی و آسفالت 50 کیلومتر راه روستایی با اعتبار حدود 230میلیارد ریال از جمله تعهدات این بنیاد در این تفاهم نامه است.

خادمی ادامه داد که طرح آبرسانی به روستاهای دارای مشکل کم آبی با اعتباری افزون بر 190 میلیارد ریال، ساخت 2 دهنه پل در مسیر جاده های روستایی با سرمایه گذاری حدود 40 میلیارد ریال و ساخت 2 باب کتابخانه به میزان 800 مترمربع و اعتبار پیش بینی شده 12میلیارد ریال از دیگر تعهدات ایجاد شده بنیاد برکت در این تفاهم نامه 2 جانبه است.

بر اساس این تفاهم نامه، 16 طرح با سرمایه گذاری یکهزار و 330 میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی 776 نفر در شهرستان های باشت و گچساران، 32 طرح با 940 میلیارد ریال و اشتغالزایی 549 نفر در شهرستان های بویراحمد و دنا و 26 طرح با اعتباری حدود یکهزار و 660 میلیارد ریال و اشتغالزایی یکهزار و 305 نفر نیز در حوزه کهگیلویه بزرگ اجرایی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد پیش تر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود که این استان در طول چهار سال گذشته دولت یازدهم افزون بر 14هزار میلیارد ریال تفاهم نامه همکاری در بخش های عمرانی، اقتصادی و زیربنایی با سازمان ها و شرکت های دولتی در سطح کشور امضا کرده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.