گیلان؛

آغاز کشت بادام زمینی

کشت بادام زمینی در باغات بادام روستای لاکوژه بندرکیاشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه در این شهرستان۴هزار خانوار بر روی سه هزار هکتار زمین شهرستان به کشت بادام‌زمینی مشغول‌اند گفت:۳هزار خانوار دیگر نیز به طور غیر مستقیم در تولیدبادام‌ ز مینی اعم از فرآوری و فروشفعالیت دارند.

رحیم حیدری با اشاره به برداشت ۱۵ هزار تن بادام ‌زمینی در شهرستان افزود: گردش مالی این محصول حدود 600 میلیارد ریال است که به‌خودی‌خود نشان می‌دهد در وضعیت معیشت مردم آستانه‌اشرفیه تاثیرگذار است.

وی در خصوص واحدهایی که در فرآوری بادام‌زمینی فعالیت دارند اعلام کرد: دو واحد صنعتی بسیار بزرگ مشغول فعالیت بودند که یکی از این واحدها به دلیل مشکلاتی که داشت امورش متوقف است که امیدواریم مشکلاتش حل شود و درعین‌حال واحدهای کوچک و خانگی بسیاری مشغول فعالیت هستند

فرماندار آستانه‌اشرفیه درباره مشکلات بادام کاران منطقه ادامه داد: طی بازدیدی که در سال گذشته انجام‌گرفته بود باغات بادام مردم دچار آب‌گرفتگی شده بود و بر اساس برنامه‌ریزی‌ های انجام‌شده بیش از ۱۵ کیلومتر زهکش در زمین‌های مردم اقدام شد تا در سال زراعی جدید این مشکل را نداشته باشیم.

حیدری به مشکل اساسی مربوط به آفات بادام‌زمینی است اشاره کرد و گفت: این آفات چند سالی است که این محصول را تهدید و باعث شد که به این محصول آسیب برساند و حتی کیفیت لازم را نداشته باشد .

وی به‌ضرورت مرکز تحقیقات بادام‌زمینی در منطقه که مقدمات آن فراهم‌شده است اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با تلاش‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان این مرکز در آستانه‌اشرفیه مستقر شود تا به اقتصاد مقاومتی کمک کند و بتوانیم در تولید و اشتغال نقش خوبی داشته باشیم.

 
انتهای پیام/اص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.