رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: باید از تکرار مداخله روسیه در انتخابات جلوگیری کنیم

پل رایان مدعی شد کنگره آمریکا درصدد جلوگیری از تکرار مداخله روسیه در انتخابات دیگر متحدان آمریکا است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس ، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه اعلام کرد یکی از دلایلی که کنگره آمریکا بررسی گزارش های مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور را آغاز کرده است، "جلوگیری از تکرار چنین حوادثی" برای کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و دیگر متحدان آمریکا است.

رایان این موضوع را در کنفرانس خبری مشترک خود با «یوری راتاس Juri Ratas » نخست وزیر استونی در تالین پایتخت این کشور اعلام کرد. رایان به همراه یک هیات متشکل از اعضای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، به استونی سفر کرده است. استونی از متحدان سرسخت واشنگتن و از اعضای سازمان ناتو در حوزه دریای بالتیک شمرده می شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنان خود گفت مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر نتایج این انتخابات هیچ تاثیری نداشت، اما چنین اقداماتی "قابل تحمل نیست."

وی افزود: "آنچه که نسبت به آن مطمئن هستیم، این است که روسیه در انتخابات ما مداخله کرد. روسیه یک کشور خارجی است که تلاش می کند در فعالیت های داخلی یک کشور یا دموکراسی مستقل مداخله کند."

رایان تاکید کرد آمریکا مسئولیت دارد تا نتایج تحقیقات خود درباره مداخله روسیه در انتخابات این کشور را با دیگر کشورها مانند استونی به اشتراک بگذارد، آن هم با توجه به اینکه استونی و دیگر همسایگان بالتیک خود مانند لتونی و لیتوانی، طی سال های اخیر با کارزارهای اطلاعاتی تهاجمی روسیه روبرو بوده است.

وی همچنین از استونی بابت تعهد پایدار خود به دفاع سایبری و سازمان ناتو، و همچنین تخصیص دو درصد تولید ناخالص داخلی خود به امور دفاعی تشکر کرد.

روابط استونی با روسیه از زمان استقلال این کشور از اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال 1991 همچنان سرد بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
وای ددم وای بازم گوش تریلی حرف زد
آخرین اخبار