تبریز؛

ایجاد یک محور فرهنگی در تبریز با اتصال پیاده راه موزه قاجار و مقبره الشعرا

شهردار تبریز از ایجاد یک محور فرهنگی در شمال این شهر با اتصال پیاده راه موزه قاجار به مجموعه تاریخی مقبره الشعرا خبر داد.

ایجاد یک محور فرهنگی در تبریز با اتصال پیاده راه موزه قاجار و مقبره الشعرابه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازتبریز؛ صادق نجفی در بازدید از طرح امتداد محوطه موزه قاجار به مقبره الشعرا با بیان اینکه این دو طرح به موازات هم و با سرعت مناسب پیگیری می‌شود، افزود: در آینده‌ای نزدیک و پس از اتمام طرح بازآفرینی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، این پیاده‌راه با اجرای فضاسازی‌های لازم به یکی از بخش‌‌های جذاب شهر تبدیل می شود.
شهردار تبریز همچنین در جمع مدیران و کارشناسان، شهرسازی، آمار و فناوری 'پنجره واحد شهری' را زمینه‌ساز چابک‌سازی سیستم اداری و توسعه خدمتگزاری دانست و یادآوری کرد: این طرح پیش‌نیاز مهم مدیریت واحد شهری بوده و باید اجرای آن سرعت یابد. 
نجفی، با بیان این ‌که تبریز پس از تهران، دومین شهر پایلوت در ایجاد این پنجره است، اظهار کرد: این طرح به عنوان آرمان مهم مدیریت و خدمتگزاری، نیازمند نقش هماهنگ‌کننده پنجره واحد شهری، در مباحث اجرایی و خدماتی شهر است.
وی گفت: با اجرای این شبکه، شبکه‌های خدمات‌رسان از قبیل برق، گاز، آب و خطوط ارتباطی با درک و سازگاری بیشتری برنامه‌های اجرایی شهر را پشتیبانی می کند.
شهردار تبریز یادآوری کرد: چابک‌سازی سیستم اداری، تنها با تکیه بر فناوری‌های اطلاعاتی ممکن بوده و به همین منظور جهت‌گیری باید طوری باشد که پرونده‌های اجرایی شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری و با استفاده از رایانه و سایر دستگاه های الکترونیکی امکان‌پذیر شود.
نجفی، با بیان اینکه بیش از 50 خدمت متنوع از سوی شهرداری به شهروندان ارایه می شود، افزود: تقویت زمینه‌های نظارت، حذف واسطه‌ها، کاهش مداخله های دستی و ایجاد بستر پاسخگویی شفاف، از دستاوردهای مهم پنجره واحد شهری است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.