توسعه طرح‌های پرورش شتر در استان بوشهر

عاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقامتی، اجرای طرح‌های پرورش شتر در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

توسعه طرح‌های پرورش شتر در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افشین قطبی ظهر یکشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی الیاف و منسوجات شتر و راهبرد آن در معیشت پایدار و توسعه روستایی اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه، افزایش دانش بهره برداران و آشنایی با اهمیت محصولات شتر و نقش آنها در اقتصادی شدن تولید، معیشت خانوار و توسعه روستایی است.

وی اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی، آخرین سیاست‌های پرروش شتر کشور و برنامه‌های انجمن علمی شتر، در اقتصادی کردن فعالیت پرورش شتر و ترویج استفاده از محصولات شتر، نظیر، گوشت، شیر و الیاف و همچنین توجه به بازار محصولات تشریح شد.

قطبی افزود: این کارگاه آموزشی با حضور رئیس هیئت مدیره انجمن علمی شتر ایران و دبیر کارگروه سیاستگذاری شتر کشور و مسئولان مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان برگزار شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: بعد از اتمام کارگاه آموزشی، بازدیدی از واحدهای کوچک لبنی و کارگاه‌های عبابافی استان انجام شد.

وی گفت: رئیس هیئت مدیره انجمن علمی شتر ایران بر استفاده از محصولات شتر به ویژه شیر شتر با توجه به اهمیت و نقش دارویی آن و همچنین توسعه کارگاه‌های عبابافی استان تاکید کرد.

کارگاه آموزشی «الیاف و منسوجات شتر و راهبرد آن در معیشت پایدار و توسعه روستایی» با حضور کارشناسان و شترداران استان برگزار شد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.