برگزاری مراسم روز جهانی زمین پاک در زاهدان + عکس

همزمان با دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک، شهرداری زاهدان با یک حرکت نمادین نسبت به جمع آوری کاغذ‌های باطله ادارات اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،در این مراسم که در محل پارک فرهنگیان واقع در بلوار معلم انجام شد معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: به منظور گسترش فرهنگ تفکیک و جمع‌آوری پسماندهای خشک، سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان با یک حرکت نمادین نسبت به جمع‌آوری کاغذهای باطله ادارات و سازمانهای زیرمجموعه‌ی شهرداری زاهدان اقدام کرد

حسن زهی با تاکید بر فرهنگ‌سازی و گسترش مقوله‌ی تفکیک پسماندهای خشک افزود: در نظر داریم با توزیع کارتن پلاست به اندازه کافی در ادارات مختلف سطح شهر در راستای گسترش این حرکت فرهنگی که امروز انجام دادیم حرکت کنیم و امیدواریم این ادارات همکاری لازم را با ما به عمل آورند.
برگزاری مراسم روز جهانی زمین پاک در زاهدان + عکس

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ان شاءا... موضوع جمع‌آوری پسماندهای خشک و تفکیک زباله از مبداء را توسط بخش خصوصی در سطح منطقه یک شهرداری اجرا خواهیم کرد که البته در این راه انتظار داریم مردم نهایت همکاری را در این زمینه با مجریان امر به عمل آورند.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان با اشاره به اینکه طرح تفکیک زباله از مبداء در سالهای گذشته نیز به صورت مقطعی اجرایی شده است گفت: شهرداری زاهدان اجرای این طرح را در سال84 آغاز کرد اما به علت عدم همکاری مناسب و مستمر شهروندان متاسفانه با موفقیت چندانی همراه نشد و در نهایت در سال 87 متوقف شد.

وی ضمن بیان این مطلب که 8 تا 10 درصد از زباله‌های جمع آوری شده را پسماندهای خشک تشکیل می‌هد اظهار داشت: اگر این پسماندها به خوبی از مبداء تفکیک و تحویل شوند هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای را می‌تواند جبران کند اما متاسفانه ما می‌بینیم این پسماندها که حجم قابل توجهی هم دارند از سطح شهر توسط زباله‌گر‌دها جمع‌آوری و به شهرستانهای دیگر منتقل می‌شوند.

حسن زهی  اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین حجم پسماندهای خشک را کاغذ، کارتن و اشیاء لاکی تشکیل می‌دهد متاسفانه عدم وجود کارگاه‌های تبدیل مواد در زاهدان باعث خروج آنها از زاهدان می‌شود لذا با راه‌اندازی کارگاه‌های مورد نظر می‌توان این پسماندها را به شکل اصولی بازیافت و به چرخه مصرف بازگرداند.

گفتنی است: سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان در این مراسم ضمن جمع‌آوری کاغذهای باطله و به منظور آشنایی بیشتر و بهتر مردم با مزایای استفاده از کود کمپوست در زراعت نسبت به توزیع این کود به صورت بسته بندی شده نیز اقدام نمود. 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار