لاریجانی در دیدار با همتای پاکستانی خود:

ایران و پاکستان نقش تاثیرگذاری در امنیت منطقه دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی بر نقش تاثیرگذار ایران و پاکستان برای ایجاد امنیتی پایدار در منطقه تاکید کرد.

ایران و پاکستان نقش تاثیرگذاری در امنیت منطقه دارندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی امروز ظهر با سردار ایاز صادق همتای پاکستانی خود دیدار و پس از آن در یک نشست خبری شرکت کردند.
 
لاریجانی در این نشست خبری گفت: ما از سفر رئیس مجلس پاکستان و هیئت همراه به ایران بسیار خوشحالیم و کشور ما به عنوان کشور دوست برادر و همسایه پاکستان نقش مهمی در ایجاد آرامش در منطقه دارد.

وی افزود: ایران و پاکستان در مجامع مختلف بین المللی و منطقه‌ای تاکنون گفتگوهای نزدیکی داشته‌ایم و راه حل‌های هر دو کشور نسبت به حل مسائل منطقه‌ای بسیار به هم نزدیک است و تاکنون در ابعاد گوناگونی با یکدیگر جلسات مختلفی داشته‌ایم و سعی داریم در روابط اقتصادی دو کشور برنامه‌های توسعه‌ای ایجاد کنیم.

رئیس مجلس افزود: تا کنون موانع بسیار زیادی برداشته شده و مسیر برای نزدیکی دو کشور هموارتر شده است، ایران و پاکستان دو کشور بسیار مهمی هستند که می‌توانند در منطقه آرامش ایجاد کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بخشی از مباحث مطرح شده امروز ما نیز مربوط به ایجاد امنیت پایدار در منطقه بود مباحثی که امروز آقای صادق برای ایجاد آرامش در منطقه بیان داشتند ما نیز قبول داریم ایشان اعتقاد داشتند که در این شرایط باید روابط در هم‌تنیده‌ای در ابعاد مختلف بین دو کشور ایجاد شود تا انرژی مضاعفی برای حل و فصل مسائل به وجود بیاید.

لاریجانی تصریح کرد: مسئولین مربوطه کشور به دنبال مباحث مطرح شده در جلسه امروز هستند و ما برای آقای ایاز صادق آرزوی توفیق داریم.
 
سردار ایاز صادق رئیس مجلس پاکستان در ادامه این نشست گفت: در دیداری که اخیرا با آقای علی لاریجانی برادر و دوست گرامی خود داشتم از من درخواست کرد که به ایران سفر کنم و من به نمایندگی از 200 میلیون پاکستانی به  کشور شما سفر کرده‌ام.

وی افزود: امروز در جلسه‌ای که با برادر عزیزم لاریجانی داشته‌ام بحث بسیار مهمی در خصوص مسائل و پیشرفت‌های دو جانبه صحبت کردیم همچنین درباره ناراحتی‌ها و گلایه‌هایی که دو طرف از یکدیگر داشتند نیز برادرانه صحبت کردیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ ایران و پاکستان مانند یک خانواده هستند که دغدغه‌ها و گلایه‌مندی‌های خودمان را به هم منتقل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم مسائل کوچک به موضوعات و مسائلی بزرگ و اختلاف انگیز تبدیل شود.

وی با بیان این‌که پاکستان علاقمند است ایران کشوری موفق باشد، ادامه داد: مطمئنا ایرانیان نیز خواستار موفقیت پاکستان هستند و وظیفه دو کشور تضمین امنیت در منطقه است و تلاش می‌کنیم با وحدت مسلمانان در منطقه امنیتی پایدار ایجاد کنیم.

صادق خاطرنشان کرد: ما در موضوع تروریسم، علاقه‌مندی‌های دو طرف، توسعه حوزه‌های اقتصادی و تکراری و کریدور چین و پاکستان و پیوستن ایران به این کریدور در جهت ارتقا ارتباطات منطقه‌ای گفتگو کردیم.

وی ادامه داد: در این جلسه تصمیم گرفتیم که روابط پارلمانی خود را چگونه تقویت کنیم همچین مسئولان امنیتی کشور به صورت مرتب و منظم با یکدیگر دیدار داشته باشند و توافق کردیم که ارتش‌های دو کشور نیز روابط کاری خوبی با یکدیگر برقرار کنند در این راستا از برادر خود جناب آقای لاریجانی درخواست کردم که دانشجویانی برای فراگیری علوم نظامی به آکادمی‌های پاکستان اعزام کنند.

ایاز صادق تأکید کرد:‌ گفتگوهای امروز دو طرف بسیار مهم بود امیدوارم که این مباحث از سطح بحث مباحثه بالاتر برود و دو طرف وظیفه دارند که گفتگوها را به مرحله اجرا بگذارند.

وی در پایان با بیان این‌که دو کشور باید در راستای ارتقای منافع همدیگر گام بردارند، گفت: از جناب آقای لاریجانی خواهش کردم که برای حل مسئله کشمیر تحت اشغال از طریق قطع نامه سازمان ملل اقدامات مناسب را انجام دهد همچنین از دکتر لاریجانی، دولت و ملت ایران به خاطر استقبال گرمشان از دانشجویان و زوار پاکستانی تشکر و قدردانی می کنم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار