عامری: سخنان اردوغان تلاشی برای پنهان کردن حمایتش از تروریست‌هاست/ با قطع روابط تجاری با ترکیه، رئیس‌جمهورش را ذلیل می‌کنیم

دبیرکل سازمان بدر عراق به شدت به به گزافه‌گویی‌های اخیر رئیس‌جمهور ترکیه علیه نیروهای بسیج مردمی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، هادی عامری، دبیرکل سازمان بدر عراق، تأکید کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، به حمایت از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه ادامه می‌دهد. 

وی در مصاحبه با المیادین، در واکنش به سخنان اردوغان، که سازمان بسیج مردمی عراق را گروه تروریستی خواند، تأکید کرد وی مسئول عملیات تروریستی در عراق و سوریه است. 

دبیرکل سازمان بدر عراق گفت: ما از این سخنان غیرمسئولانه اردوغان متعجب نشدیم. او به سخنان آتشین و غیرمسئولانه حتی در برابر کشورهای اروپایی معروف است. بنابراین از این سخنان شگفت زده نشدیم. با صراحت باید بگویم این سخنان اردوغان تلاش برای پنهان کردن حمایت او از تروریست‌هاست. اردوغان همچنان کمک کننده و حامی اصلی تروریست‌ها در عراق و سوریه است. 

عامری افزود: به اعتقاد من آنچه امروز در سوریه و عراق رخ می دهد و بحران‌هایی که این دو کشور در برابر داعش و تروریسم با آن روبرو هستند و عملیات تروریستی که ضد همه طیف‌های جامعه عراق از جمله عرب‌ها، کردها، ترکمن‌ها، آشوری‌ها، سنی‌ها و شیعیان، مسلمانان و مسیحیان صورت می گیرد، ترکیه‌ای‌ها نقش زیادی در آن و حمایت از تروریسم دارند. 

وی با تاکید بر لزوم قطع روابط تجاری با ترکیه برای وادار کردن اردوغان به عذرخواهی از بغداد خاطرنشان کرد: دولت عراق هیچ تدابیری ضد اقدام ترکیه در اشغال اردوگاه بعشیقه صورت نداد. سرزنش و انتقاد شدید از ضعف دولت (عراق) داریم. ضعف دولت در برابر اشغالگری ترکیه در منطقه بعشیقه، اردوغان را به این رفتار تشویق کرد.

 دبیرکل سازمان بدر عراق اضافه کرد: اصرار ترکیه‌ای‌ها با حضور در بعشقیه ثابت می کند آنها چشم طمع به خاک عراق دوخته‌اند و این اقدام آنها اشغالگری آشکار است. دولت عراق باید موضع شجاعانه‌تری و قویتری در برابر ترکیه اتخاذ و تبادل تجاری با این کشور را به طور کامل قطع کند. باور کنید اگر ما تصمیم بگیریم تبادل تجاری با ترکیه را قطع کنیم، این کشور را ذلیل و شخص اردوغان ذلیل می‌کنیم و او از این سخنان غیرمسئولانه‌اش از ملت عراق عذرخواهی خواهد کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
مرز بازرگانو ببندین
ماهم دل خوشی از ترکیه نداریم
آخرین اخبار