در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام عنوان شد؛

حضور ۶۸ دانش آموز از سراسر دنیا در مسابقات بین المللی قرآنی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با دعوت ایران ۶۸ دانش آموز از ۳۱ کشور دنیا در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، محمدی رییس سازمان اوقاف، حشمتی معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان مربوطه در مصلی تهران از صبح امروز در حال برگزاری است.

در این مراسم فیض با اشاره به اینکه از ۳۰ کشور جهان دختران و پسران دانش آموزان در این مسابقات و محورهایی حفظ و قرائت شرکت کردند، گفت: فعالیت هایی که در حوزه قرآنی در نظر گرفته شده از سطح مدرسه آغاز برگزیدگان سال ۹۵ در این دوره مسابقات شرکت داشتند و شامل ۲ دختر و ۲ پسر هستند که در حوزه حفظ و قرائت شرکت کردند.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ دارالقرآن در سطح کشور داریم که محور فعالیت‌های قرآنی خارج از مدرسه است.

معاون پرورشی و فرهنگی با بیان اینکه قرآن برای کشور و آموزش و پرورش نقش محوری دارد، تصریح کرد: برای دوره پنجم مسابقات از ۵۰ کشور دعوت کردیم که ۳۱ کشور دعوت ما را پذیرفتند و ۶۸ دانش آموز در این دوره حضور دارند که در طول پنج روز به رقابت پرداخته و روز چهارشنبه ششم اردیبهشت مراسم اختتامیه انجام می‌شود.

فیض با تشکر از عوامل برگزاری مسابقات بیان کرد: امیدواریم توفیق بیشتر در حوزه قرآنی را داشته باشیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار